Oldal: 1 / 13 12311 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (122) összesen

Téma: Tartalommarketing

  1. #1
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás Tartalommarketing

    Őszinte hitem, hogy 2013 a tartalommarketing, online tartalomfejlesztés, szövegírás éve lesz. A Pingvin óta az egyik legfontosabb a jó minőségű egyedi tartalom, ezt igen kevesen vitatják, külön téma azonban eddig nem indult erről. Egy partnerünk az egyik legnagyobb verseny kulcsszavaira (tipikusan a mostani időszakban AdWordsben magyar területen 2-300 forintos kattintási díj, jobb oldalt is végig ott vannak a kattintások) egy friss oldallal az organikus első három (!) helyét elérte. Ő mondta nekem, hogy már a tartalommarketingre építenek egy éve (az ügynökségük méretéről csak annyit, hogy idén már nem fogadnak több megrendelést, annyira be vannak táblázva főleg biztosítás és hasonló témakörökben).

    Én persze érintett vagyok a témában, azért vagyok rápörögve, hiszen tartalomfejlesztő ügynökségem van. De amikor indultunk, még csak sejtettem, hogy fontos lesz, eddig nem is nagyon erőltettem, de idén már a nyugati szakcikkek egy része is a SEO-t temeti. Szerintem amúgy nagyon helytelenül: paradigmaváltás alatt vagyunk, valóban átalakulóban van a keresőoptimalizálás, de nem meghal, hanem megújul, és már a munka szerves része a tartalomfejlesztés is. Ezt szerintem kiváló minőségben nem fogja tudni elkészíteni egy mással foglalkozó ügynökség, mert nekem is egy évembe került, míg hat olyan emberem lett, akik nemcsak újságírók, de értik a webszövegek, salesszövegek csízióját is. A folyamatos továbbképzések szintén drágák.

    Azt vettem észre, hogy tavaly augusztus után robbant a hazai piac, bő 500%-os fejlődés történt szinte a semmiből. A kkv-k és nagy cégek is rendelnek, még nagy különbség sincs a befektetett összegben. A többség havi 10-20 ezer forintot költ el tartalombővítésre, de már vannak fix százezres költések is. Nagyon oldalfüggő a dolog. Aki megpróbált saját embereket fölvenni erre, később általában visszajött, mert egyszerűen nem tudta kihozni hasonló színvonalúra és árúra. Ez jó hír. Ami rossz, hogy még sokan nem látják át, van-e haszna, így nagyon komoly az árérzékenység, sok pongyola anyag kerül ki.

    Találtam néhány nemzetközi kutatást a tavalyi év legvégéről. B2B vállalkozások közötti kutatás volt reprezentatív mintával (sok ezer cégről volt szó). 62% szerint a megfelelő tartalom előállítása a legnagyobb kihívás, 52%-nak a megfelelő konverziós cél elérése a szövegeikkel (akár jobb helyezés, több látogató long tail találatokkal vagy feliratkozás, vásárlás stb.), 45% egy idő után kifogy a szuflából, nem tud változatos anyagokat gyártani (ezért sem megoldás fix egy embert fölvenni).

    14% mondta, hogy nem talál olyat, aki jó anyagokat tudna készíteni. 87% a közösségi médiában használja az anyagokat, 83% saját oldalon, 77% blogban (nyilván van átfedés, aki mindhárom helyen). 78% hírlevelekhez készíttet (nálunk is jellemző, egyre többen kérnek hírlevélhez anyagot itthon is). Ami érdekes: 54% növeli a tartalommarketingre költött büdzsét 2013-ban és csak 2% mondta, hogy biztosan csökkenti.

    Találtam egy másik kutatást és néhány releváns anyagot is:

    http://www.spiral16.com/blog/2012/02...y-infographic/
    B2B Content | 2012 Benchmarks, Statistics
    10 Content Marketing Statistics That Will Blow Your Mind! - InboundWriter



  2. The Following 11 Users Say Thank You to S. Zoltán For This Useful Post:

    akrstf (2013-02-09), BoGyesz (2013-02-07), Csurga (2013-02-07), ferrari27 (2013-02-09), frankcrk (2013-02-08), Gregory Stone (2013-02-07), Kvarclovag (2013-02-09), nanweb (2013-02-07), szunaip (2013-02-18), yatoo (2013-02-07)

  3. #2
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.845
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Idézet S. Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    de idén már a nyugati szakcikkek egy része is a SEO-t temeti.
    Az, ha egy cégtulaj ügyfélszerző céllal irat cikkeket a blogjába, például cikkenként egy-egy, a célpiacát érintő problémát válaszol meg, már érinti a SEO-t. Ha a cikket formázza is (H2-H3), ha a címben szerepel a kulcsszó, stb., az még jobban érinti a SEO-t, stb.

    Amikor jön egy új irány, akkor mindig a vagy-vagy opciók kerül előtérbe. Pedig ezeket integrálva kell használni, nem pedig külön.
    Tudom, hogy túl okosat nem írtam, de az a nyugati szakértő, aki a SEO-t temeti, az valóban temesse is, ne használjon semmi olyan megoldást, ami ebbe a körbe tartozik, majd egy év múlva publikálja a szemkápráztató eredményeit, és akkor meglátjuk, hogy igaza volt-e, vagy sem.



  4. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    S. Zoltán (2013-02-07)

  5. #3
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Igazából arra lennék kíváncsi, van-e valakinek esettanulmánya. Egyszerűen nem tudok magyar példákat referenciaként fölhozni, mert az első hozzászólásban említett elképesztő eredménynél letiltották, hogy beszéljünk róla (részletesebben), mivel óriási a konkurencia, s féltik a titkokat. A megrendelőink jelentős része titoktartást kér, mivel szakmai cikkek esetében legalábbis aggályos lehet, ha más készíti anyagaikat. Közben meg a legtöbb megrendelőnk ajánlásból jön, mert a partnercégek jelzik, hogy hasznos a szolgáltatásunk, de nyilvánosan szinte senki sem dicsér.

    Ami érdekes még: a nemzetközi cégek reklámbüdzséjük 26%-át költik tartalomfejlesztésre, de ez az arány annál jobban nő, minél kisebb a cég! (Nálunk a kisvállalkozásoknál persze sokszor még üzleti terv sincs, nemhogy meghatározott marketingbüdzsé.) A cégek 62%-a adja ki a munkát hozzánk hasonló tartalommarketing ügynökségeknek. Itthon viszonyt annyira nem transzparens a piac, hogy pár önjelölt szakember mond dolgokat, de számok nem hangzanak el, csak mi adtunk ki 2012/Q3 nyilvános jelentést a bevételnövekedésről.

    Még számomra sem világos, hogy mekkora a piac itthon.



  6. #4
    dry
    dry nem elérhető
    Bölcs dry logója
    Csatlakozott
    08-03-26
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    674
    Begyűjtött 39 köszönetet
    30 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Tavaly nyáron készült Wolf anyag ami érintette a témát. Aztán a Szövegváros is ráharapott novemberben, Zseniális történetek. Aztán az év elején, ha jól néztem Vida Ági is erre orientálódott. Valszeg ezek is nyomják felfelé a piacot. Ja, és szerintem most fejleszt valami anyagot ezzel kapcsolatban Wolf.



  7. #5
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-08
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Nagyon jó téma Zoli! Aki felismeri a tartalomépítés fontosságát, az most nagyot tud robbantani olyan szektorokban, ahol a versenytársak erre még nem haraptak rá. Én is nyomom cégen belül a cikkek megjelenésének fontosságát. Nálunk nehéz a helyzet, hiszen speciális ipari berendezéseket forgalmazunk. Az vált be, hogy a mérnökök megírják a szakcikket, én meg az asszisztenciával emészthető formába hozom azokat. (Vállalaton belül azt figyeltem meg, hogy minél profibb egy mérnök, annál pocsékabban fogalmaz, így muszáj "utógondozni" a produktumot). Egy-egy írásunkra a print média is ráharapott. Eddig kétszer kértek engedélyt a megjelentetésre. Ebből adódóan gyakorlatilag több fronton is kifizetődő a munka.

    By the way írtad, hogy nem ajánlanak. Nos: én bátran szoktam ajánlani a tevékenységeteket, ha felmerül a szövegírás.


    Utoljára módosítva: Gergő(ke) által : 2013-02-07 19:02
    50 szavas publikációk: gergelyblasko.com | munkahelyem: bestmachinery.hu| LiuGong @ Totalcar

  8. #6
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Idézet dry eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tavaly nyáron készült Wolf anyag ami érintette a témát. Aztán a Szövegváros is ráharapott novemberben, Zseniális történetek. Aztán az év elején, ha jól néztem Vida Ági is erre orientálódott. Valszeg ezek is nyomják felfelé a piacot. Ja, és szerintem most fejleszt valami anyagot ezzel kapcsolatban Wolf.
    Ettől most nem ijedtem meg túlságosan. Majd "megtanít" szövegírni. Mint a századfordulón a kötelező poétaoktatás a gimnáziumokban.



  9. #7
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-08
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Dry arra gondolt (szerintem), hogy Wolf ráharapott a szövegírás témára. Írt anyagokat annak fontosságáról. Ergo a kkv réteg (aki Wolfot olvas) ráharapott a témára, és ezért nő az érdeklődés.



  10. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    S. Zoltán (2013-02-07)

  11. #8
    dry
    dry nem elérhető
    Bölcs dry logója
    Csatlakozott
    08-03-26
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    674
    Begyűjtött 39 köszönetet
    30 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Gergő(ke) pontosan. Én a piacot látom. A Guruk és klónjaik kiképeznek egy halom embert, akik tudni fogják, hogy fontos a tartalommarketing. És mivel nem tudják megcsinálni, így keresni fogják azokat, akik igen. Én egy(?) új piac kibontakozását látom.



  12. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    S. Zoltán (2013-02-07)

  13. #9
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalommarketing

    Minden projekt mas, de altalaban $100 es $2000 (AUD) kozott koltenek ugyfeleink tartalomra, legyen az on-site vagy off-site. Egy jo 500 szavas cikk megirasa kb $50 es ezt kulsos, freelancer irokkal szoktuk iratni. Amennyiben minosegi tartalmat kell kesziteni, akkor a mi sajat szovegiroink irjak. Egy altalanos cikk $1 szavankent, egy elemzo cikk, amihez "kutatast" is kell vegezni, $2 szavankent.

    Ebbol lehet latni, hogy nagy, nemzetkozi vallalatok ezer Dollart is fizetnek egy szovegert. Hogy miert ilyen draga? Mert a profi szovegironk ugy irjak meg a cikket vagy elemzest, hogy azt egy ellenorzes utan elfogadja a marketing es a jogi osztaly. Ez utobbi a legnehezebb, mert egy multi nagyon ovatosan kell hogy fogalmazza az elemzeseket es a jogi osztaly izekre szedi a cikkekinket, de az esetek 90%-ban elsore atmegy a teszten es nem kell visszadobni, ujrairni, ujraelkuldeni, ujravizsgalni, stb.


    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  14. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    S. Zoltán (2013-02-07)

  15. #10
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás

    Nalunk is sok szakmai cikk van, amit ellenoriznek, megsem fizetik meg ezt a 4 forintot karakterenkent. Sot az angol nyelvu szovegirasunk sincs a fele. Masok az anyagi viszonyok, de remelem elmozdulunk efele, mert most nagyon lenyomtak az arat a koklerek. Mar-mar megalazo neha egynemely ajanlat.



Oldal: 1 / 13 12311 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •