Analytics, clickheat ha nem magamnak.
Mivel ebay-es vagyok ezért az erősen korlátoz és marad az omniture (ebay beépítettje). Fúj, de nem szeretem. Pláne, hogy adwordsözöm is hozzá, így kicsit több a dolgom.
Analytics, clickheat ha nem magamnak.
Mivel ebay-es vagyok ezért az erősen korlátoz és marad az omniture (ebay beépítettje). Fúj, de nem szeretem. Pláne, hogy adwordsözöm is hozzá, így kicsit több a dolgom.
én mystat-ot használok
analistics lenne az igazi de nekem az nagyon lassította az oldalamat
Anno BBClone-t használtam, azóta Analytics.
A vicces az, hogy egyik honlapnál visszakérték a BBClone-t, mert azt úgy megszerették. Most párhuzamosan megy a kettő, mert szöveges alapú és a részletes adatokból csak az utolsó 100-at látni.
Én régen saját rendszert használtam, azóta áttértem analyticsre.
Awstats és hasonlóakat nem szeretem, bár ha nincs más, az se rossz.
Google Analytics Rulez!
És mérünk még pár okosságot saját progival.
shinystat, ingyenes, és jól működik.
Bocs Psysoul, de ha elárulom, hogy miket is, akkor meg kell hogy öljelek. (Csak egy kis részletet árulok el, és akkor nem kell, hogy Jack Bauer és osztaga rád törje az ajtót és elhurcoljon.)
Azt mérjük saját progival, hogy hányadikak, illetve melyik lapján (1-2-3, stb.) vagyunk bizonyos fajta szavakra a kereső találati listákon, hogy ez segítse a SEO-zást, előrébb kerülést.
Ez a funkció bizonyos (kis) mértékig elérhető a Google Webmester Eszközökben is!
A magam részéről a szerver oldali naplóállomány elemző programokban hiszek, pl. awstats, de mindenképp együtt kell szerintem alkalmazni a kliens oldali megoldásokkal.
A kliens oldaliak sok olyan információval is szolgálnak ami egy webszerver naplóállományában nincsenek meg, de néhány látogató, aki pl. javascript futását letiltja, vagy méginkább valamilyen szűrővel, pl. a FF alatt egyre népszerűbb Adblock Plus pluginnal blokkolja az analytics, webaudit, stb. kódját (bár alapjában véve a reklámok szűrésére lett kitalálva, de szinte minden publikus szűrőlista blokkolja az audit scripteket is), azok a látogatók "láthatatlanok" ezen statisztikák számára, azonban a webszerver naplóállományában szerepelnek, onnan nem lehet elbújni.
Hogy hány látogató marad rejtve, az a weboldal célközönségétől is erősen függ persze, úgy vettem észre, hogy az informatikusoknak szóló tartalmaknál azért már jelentős azok aránya akik szűrik az audit kódokat, átlag felhasználóknál ez még azért nem jellemző - legalábbis kevesebbet kell magyarázkodnom a felhasználóknak hogy miért tér el az analytics és az awstats report, ill. kisebb az eltérés ha a tartalom nem a "kockáknak" szól , de úgy 3-10% eltérés van a kliens ill. a szerver oldali statisztikák látogatói adatai között.
Az biztos, hogy egyre inkább terjed a webes reklám, és ezzel együtt ezek és a különféle audit kódok szűrése is, talán még emlékeztek az index.hu azon kírérletére, hogy jogilag lépjen fel egy blokkoló lista szerverszőjével szemben (lásd. hxxp://ajnasz.hu/blog/20070822/engem-most-be-akar-perelni-az-index ; hxxp://index.hu/velemeny/jegyzet/adblocker/ ; hxxp://webisztan.blog.hu/2007/08/23/az_index_es_az_adblock ), majd utánna egy ideig próbálkoztak olyan megoldással, hogy ha nem jelenik meg valakinél a hírdetés, akkor az index.hu tartalmához se férjen hozzá, csak egy üres oldal jöjjön be, de ez sem volt túl sikeres, így aztán egyelőre minden maradt a régiben.
Eléggé elkalandoztam a topictól, egyszóval az én voksom a kliens oldali audit kódon alapuló stat PLUSZ a szerver oldali statisztika, hogy a "láthatatlan" látogatókról is legyen információ. Az sem baj ha a két statisztika nem egyezik meg, ez a fentiek miatt egyre inkább természetes is.
En phpmyvisites-t használok meg van benne minden ami kell tökéletesen meg vagyok vele elégedve, csak van egy gondja, hogy a google.hu-t nem keresnek mutatja, hanem simma weblapnak és ugy kell kihámozni a kulcsszavakot az url-böl, tud erre valaki valami megoldást?
Könyvjelzők