Eredmény: 1 - 10 (10) összesen

Téma: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

  1. #1
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hely
    A Dél-Alföld közepe...
    Hozzászólás
    1.523
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen a téma címe, nem tudtam jobbat.

    Adott egy domain, ami releváns egy kulcsszóra, legyen ez a példa kedvéért most: kulcsszo

    A kulcsszo-ra ki van dolgozva a nyitólap is, valamint van egy külön aloldal, ami szintén ezzel foglalkozik, ennek kulcsszo.html az URL-je.

    Ha elvégzek egy keresést a G-ben kulcsszo-ra, akkor három dolgot szoktam tapasztalni:

    1. Találati listában hozza a fődomaint, és közvetlen utána behúzott találatként a kulcsszo.html aloldalt.

    2. Hozza valahol a fődomain-t, és pár oldallal hátrébb, 10-20 hellyel később a kulcsszo.html aloldalt.

    3. Hozza előbb a kulcsszo.html aloldalt, és pár oldallal hátrébb, 10-20 hellyel később a fődomaint.

    Ez min múlik? Több olyan oldalam is van, amelyek közül van ahol az 1., van ahol a 2., és van pedig ahol a 3. verzió következik be. Szerintem az 1. verzió lenne a legjobb.

    Miért van az, hogy minden esetben szépen meg is van linkelve a releváns aloldal a főoldalról, az adott aloldal tartalmilag is több, bővebb, mégis a találati listában több oldallal hátrébb van, mint a fődomain? Mi kell ahhoz, hogy a Google összerakja őket egybe, és a lehető legjobb helyen hozza?


    Utoljára módosítva: VChris által : 2010-03-24 20:14

  2. #2
    abc
    abc nem elérhető
    Bölcs abc logója
    Csatlakozott
    09-04-20
    Hozzászólás
    637
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Szerintem a kulcsszó nehézsége határozza meg elsősorban ezt. Utána hogy mennyire van onsite seozva/linkelve az aloldal az adott kulcsszóra. De mondjuk erős versenyben szerintem butaság erre hajtani, mármint emiatt megosztani a bejövő linkerőt.



  3. #3
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hely
    A Dél-Alföld közepe...
    Hozzászólás
    1.523
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Szerintem a kulcsszó nehézsége határozza meg elsősorban ezt.
    Megfigyeléseim ezt nem támasztják alá. Van, hogy erős kulcsszónál tapasztalom ezt, és van, hogy gyengénél.

    Utána hogy mennyire van onsite seozva/linkelve az aloldal az adott kulcsszóra.
    Mint említettem, több személyes példám is van ilyen, és általában tőlem telhető legjobb onsite SEO meg van csinálva, azaz a fontos kulcsszóra készített aloldal rendesen meg van linkelve site szinten belső linkekkel, általában tartalomba ágyazott kulcsszavas linkekkel. Főoldalról is, és az adott aloldlra releváns más aloldalakról is, például hír blokkból.

    De mondjuk erős versenyben szerintem butaság erre hajtani, mármint emiatt megosztani a bejövő linkerőt.
    Természetesen nem hajtok külön erre, csak ahol van lehetőség, ott deeplinkkel élek az adott aloldalra, ahol pedig nem lehet deeplink, hanem csak főoldali - mint sok katalógusban - ott értelemszerűen a főoldalra megy a link. Tehát akár akarom, akár nem, megoszlanak a linek a főoldal és az aloldal között. Nekem az lenne a természetes elvárásom ez esetben, hogy a két oldal akkor együtt, behúzott találatként menjen előre.

    Illetve ez az egész megkérdőjelezi akkor egyáltalán a deeplink hatásosságát is, mert lehet, hogy ahol van lehetőség deeplinkelésre, ott sem érdemes, hanem csak a főoldalt érdemes tolni, ha a Google nem hajlandó a kettőt együtt kezelni, hanem az aloldalt is külön kezeli, amint azt a helyzet mutatja.



  4. #4
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    07-10-21
    Hely
    Közös többszörös
    Hozzászólás
    4.216
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    1. Találati listában hozza a fődomaint, és közvetlen utána behúzott találatként a kulcsszo.html aloldalt.
    2. Hozza valahol a fődomain-t, és pár oldallal hátrébb, 10-20 hellyel később a kulcsszo.html aloldalt.
    3. Hozza előbb a kulcsszo.html aloldalt, és pár oldallal hátrébb, 10-20 hellyel később a fődomaint.
    1. ez akkor van, ha úgy érzi az adott kulcsszóra mindkét oldal releváns lehet és odapakolja.
    2. ez azért van, mert a listákban az adott aloldal kisebb bizalommal rendelkezik. Egyik találati listában elől van, a másikban hátrább. Mikor nézed az x közül valamelyiket látod, és ez lehet előbb is meg hátrább is. Ez addig így megy, míg vagy meg nem erősödik a 2 oldal, vagy az egyik erősebb lesz mint a másik, így elhagyja az egyiket. Ezt tudod megfelelő linkeléssel szabályozni.
    3. ugyanaz a magyarázat mint a második esetében.

    Miért van az, hogy minden esetben szépen meg is van linkelve a releváns aloldal a főoldalról, az adott aloldal tartalmilag is több, bővebb, mégis a találati listában több oldallal hátrébb van, mint a fődomain?
    a főoldalról való aloldali linkelés olyan mint halottnak a csók. Ez nem az ami. Linkeld kívülről megfelelő módon

    Mi kell ahhoz, hogy a Google összerakja őket egybe, és a lehető legjobb helyen hozza?
    Mindkét oldal megfelelő linkelése megfelelő módon. Belső linkeléssel főleg ha az főoldalról aloldalra megy, nem ér annyit mint egy külső célzott megoldás.

    stef



  5. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hely
    A Dél-Alföld közepe...
    Hozzászólás
    1.523
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Köszönöm Stef a részletes választ.

    A válaszod nagy része maximálisan ki is elégített, egy mondatod van, aminek egy részletével kicsit nem értek egyet.

    a főoldalról való aloldali linkelés olyan mint halottnak a csók. Ez nem az ami. Linkeld kívülről megfelelő módon
    Azzal maximálisan egyetértek, hogy a kívülről jövő link ereje az oldal G általi megítélésében nagyságrendileg többszörösét éri a belső linkeknek, de attól még szerintem a főoldali linkelés ugyanolyan fontos. Amikor SEO-ról beszélünk, akkor szoktuk mondani, hogy fontos a külső, és a belső linkstruktúra is. A belső linkstruktúrában pedig kiemelt szerepe van szerintem a főoldalnak. Ezzel lehet jelezni a G felé, hogy melyik aloldal fontosabb a többinél. Mert a G ugye megpróbál úgy rangsorolni, hogy a felhasználó számára fontosat tartja ő is fontosnak. Ha én a főoldalról közvetlenül tartalomba ágyazottan meglinkelek egy aloldalt, akkor azt ő is úgy kell, hogy értékelje, hogy az fontosabb a többinél, hiszen rögtön a felhasználó szeme előtt van. A menü szerintem nem olyan súlyú a G számára, hiszen az minden oldalon ott van. De ha tartalomba ágyazva van egy link a főoldalon, szerintem annak egy kicsit nagyobb súlyt ad. Szerintem, aztán persze lehet, hogy nagyon nincs igazam



  6. #6
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    07-10-21
    Hely
    Közös többszörös
    Hozzászólás
    4.216
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Azzal maximálisan egyetértek, hogy a kívülről jövő link ereje az oldal G általi megítélésében nagyságrendileg többszörösét éri a belső linkeknek, de attól még szerintem a főoldali linkelés ugyanolyan fontos. Amikor SEO-ról beszélünk, akkor szoktuk mondani, hogy fontos a külső, és a belső linkstruktúra is.
    A belső linkstruktúra azért fontos, hogy a bot szépen mindegyiket végigcsurogjon, és természetesen visz át erőt is, de inkább belső oldali tartalomból főoldalra érdemes ezt megfelelő módon használni.

    A fentebb említett probléma egyébként akkor szokott előjönni, mikor az ember nem tudja eldönteni, hogy az aloldalt erősítse az ott kidolgozott kulcsszóra, vagy a főoldalt mert hát az mindig erősebbnek tűnik. Érdemesebb az aloldalt jól kidolgozni és azt linkelni akár a főoldali tartalomból, de úgy hogy a főoldal ne akarja kioltani az aloldalt.

    stef



  7. #7
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hely
    A Dél-Alföld közepe...
    Hozzászólás
    1.523
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Köszönöm, hasznos gondolatok!

    25 helyett: mikó' sörözünk má'?



  8. #8
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    07-10-21
    Hely
    Közös többszörös
    Hozzászólás
    4.216
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Twitteren szerveződik a történet, gyere és vegyél fel!

    stef



  9. #9
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Nagyon egyszerű a történet, bár már meg lett válaszolva.

    Legyen 2 oldal a domain-en belül, mely ugyanarra a kulcsszóra ki van dolgozva. Ennek nem muszáj főoldalnak sem lennie, csak 2 oldal 1 szóra, természetesen egyedi tartalommal.

    Ha ez megvan, akkor mind a két oldalt linkelni kivülről.

    A belső linkstruktúráról azért nem beszélnék, mert azt ettől függetlenül is mindig optimálisan kell kialakítani a seo érdekében, tehát az egyébként is adott.

    Arni


    Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Valódi értékek 10 éve.

  10. #10
    abc
    abc nem elérhető
    Bölcs abc logója
    Csatlakozott
    09-04-20
    Hozzászólás
    637
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egy kulcsszóra keresésre két találat a SERP-ben

    Idézet VChris eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Illetve ez az egész megkérdőjelezi akkor egyáltalán a deeplink hatásosságát is, mert lehet, hogy ahol van lehetőség deeplinkelésre, ott sem érdemes, hanem csak a főoldalt érdemes tolni, ha a Google nem hajlandó a kettőt együtt kezelni, hanem az aloldalt is külön kezeli, amint azt a helyzet mutatja.
    Szerintem nem kérdőjelezi meg. Deeplinkelés kell, egyrészt a természetesség miatt, másfelől nem gyúrhatsz minden kifejezésre az 1 db főoldaladdal. Aloldalakkal Én mondjuk fő kulcsszavakra nem megyek, akkor inkább egy longtailt keresek ehelyett. Ezekhez nem kell csak néhány linket megvonni katalóguslink szinten a főoldaltól, amik ugye a főkulcsszavaid helyezésébe úgy sem szólnak bele.



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •