Ha minden igaz, megfejtettem a google képkereső működését (ez lenne az algoritmus?).
Nem hiszed? te kis hitetlen (hát próbáld ki)
És ne feledd: a titok nyitja elsőként a SEO Fórumon került publikálásra > A cikk tartalmát a Creative Commons Licenc szabályai védik.
És mi a titok nyitja? Hogyan kerülhetsz be a Google képkeresőjébe?
Mindjárt mondom, csak gyorsan egy kis adalék:
- A Google 2007-ben vásárolta fel a képelemzéssel, azon belül elsősorban arcfelismeréssel foglalkozó Neven Vision céget. Gyerekcipőben járnak, de már járnak, erről egy kis infó: index.hu/tech/net/googleface31 és még pl: computerworld.hu/arcfelismeres-a-google-kepkeresoben.html
- Idén pedig egy kínai internetes konferencián új képkereső rendszert mutatott be a Google, melynek lényege a képfelismerő technológiára alapozó módszer. Hogy ez mi? Mondom:
[...] "Az egyelőre tesztüzemben működő, a Google kétezer legnépszerűbb képkereső kifejezésével kipróbált rendszer arra alapul, hogy a keresőszavakhoz képi motívumokat párosít, majd a képkereső ezek felbukkanásait figyeli a képeken. Példaként az új algoritmust bemutató mérnökök a McDonald's keresőszót hozták fel, amihez a rendszer többek között a logó íves M betűjét párosítja, és azt keresi a képeken - még arra is képes, hogy osztályozza, mennyire hangsúlyos elem a képen.
Az első tesztek azt mutatták, hogy az új algoritmus az irreleváns találatokat 83 százalékkal csökkenti, vagyis sokkal hatékonyabb lesz tőle a képkeresés. Az viszont nem derült" [...] > erről még itt olvashatsz bővebben: index.hu/tech/net/kepk290408
Hogy ez a két kis példát miért is írtam le? Mert ez szükséges ahhoz, hogy megértsük a google képkereső algoritmusát. Amelynek a lényege: A duplikáció Itt van a kutya elásva, ez az egész algoritmus alfája és omegája.
Tudjuk? Ha szöveget másolsz (copy) a weblapodra, semmi (vagy nem sok) esélyed arra, hogy a google kidobja a lapod a találati listán.
Most már tudom: ha képet másolsz, semmi (vagy nem sok) esélyed arra, hogy a google kidobja a lapod a képkereső találati listán.
Egyediség itt is a titok nyitja. Minden más csak ezután következhet. Ha nem felel meg a lapodon található kép az "egyediségnek", semmi esélyed, hogy ki-,bekerülj a találati listába. 10. rangú kérdés, a kép file néve, a kép alt tag-je, a kép title tag-je. 4. rangú kérdés a szövegkörnyezet. 3. rangú kérdés az aloldal címe (title). És akkor marad a 2. legfontosabb, a a lapod erőssége. De ez olyan, mint a szöveges találati lista: Kevésbé erős a lapod? de a képkereső működésének (algoritmusának) feltételének minden más szempontban megfelelsz? Akkor is bekerülsz, csak a 2. 3. 4. stb.stb.. oldalra kerülsz > ez olyan, mint a szöveges találati lista. De itt többségünknek az okozott nagy fejtörést, hogy ugyan erős weblapokkal rendelkezünk, ám a képkereső még sem mutatta a lapunkat. Hát ez már a múlt.
A képeknek, a fotóknak is van "forráskódjuk" (a hivatalos nevét nem tudom mi az, de van). A google e "kép-forráskódot" összeveti az adatbázisában található más fotók, képek "forráskódjával". Egyezés esetén kapufa. Különböző "kép-forráskód" esetén gól! Ha pedig gól, akkor már bekerülsz a képkeresőbe, kérdés, hogy milyen kulcsszóra keresve. De ekkor (egyediség), és csak is kizárólag ekkor jönnek a további szempontok. Tehát egyedi képforráskód esetén:
- az oldal, aloldal címe (title)
- szövegkörnyezet
ezeknek a hiánya esetén, talán figyelmbe veszi a kép file névét, a kép alt tag-jét, a kép title tag-jét.
Hová? A találai oldalon hová kerülsz? ezt pedig a lapod, az aloldal erősségének függvénye.
Hát ennyi lenne.
Bizonyíték?
Konkrétumot most nem mutatok, illetve ezt nem is lehet így prezentálni. Közvetett bizonyítékokkal szolgálhatok.
1. A google a már a "kép-forráskód" kutatásban az arcfelismerénél, és a képi motívumok felismerésénél jár! - tehát nála a kép forráskódjának egyediségének figyelése már nem lehet gond.
2. ok, a legfontossabb közvetett bizonyítékom, érvem: Írj be bármilyen kulcsszót a képkeresőben, nyomj a kereső gombra, és tessék azon elgondolkozni, hogy ha az esetek nagy%-ban a weblapépítők egymástól "nyúlják le" a képeket, fotókat, akkor mi a jó fészkes fenéért nem látsz egyező képet, fotót? Minden kép, más és más. De mindegyik! Hát miért? Na ez az! Na ugye. Tessék csak ezt a fajta megfigyelést elvégezni, és tényleg gondolkozz el rajta. Minden kép, más és más. Max. ha egyezőnek vélt képet látsz, akkor az azért van, mert méretben és / vagy kiterjesztésben más > tehát az csak vizuális egyezés, a kép-forráskódja nem azonos!
Azaz? Mi ebből a következtetés? Ha nincs egyedi saját magad által készített fotód, képed, tehát ha más weblapról származó képet szeretnél felhasználni, nincs más dolgod, mint hogy jól megvágd, vagy kicsinyítsd le a képet (esetleg nagyítsd). Ennek mértékéről nincs pontos adatom, - már hogy arról, hogy mekkora különbség az, amikor a kép-forráskódja már eléggé különböző -, de tapasztalatom szerint ha egy 700px széles képet lekicsinyítesz 400-350px szélesre", akkor azzal már bekerülsz a képkereső adatbázisába. A kép vágásakor olyan jó 40%-ot le kell vágnod a képből hogy ezt elérd. Magyarán, ha nincs saját (egyedi) fotód, akkor lehetőleg olyan képet keress, használj fel, ami minnél nagyobb (akár wallpaper-háttérkép nagyságúak), hogy aztán azt jól lekicsinyítve, jól megvágva tehesd ki a lapodra. Ha így teszel bekerülsz a google képkereső adatábisába. A lapod erősségétől függően akár az első oldalra is. A keresett kulcsszó beállításában, az aloldal címe, és a szövegkörnyezet fog segíteni > a kívánt kulcsszó legyen benne az aloldal címében (title), és + írd ki a kép alá is a hőn áhított kulcsszót - is meglátod, bingó!
Nem hiszed? te kis hitetlen (hát próbáld ki)
És ne feledd: a titok nyitja elsőként a SEO Fórumon került publikálásra > A cikk tartalmát a Creative Commons Licenc szabályai védik.
(az esetleges elütésekért, helyesírási hibákért pedig már jó előre elnézést kérek)
Hasonló témák:
Könyvjelzők