Mivel erről az eszközről nem láttam egy témát sem, gondoltam megéri indítani egyet.
A "Kulcsszóválasztó" helyettesítésére alkalmas. Szinte csak ezt használom, ha szükségem van valós adatokra a látogatottságot illetően.
Itt is megadhatóak természetesen keresési feltételek (ország, nyelv, stb...), tehát elég pontosan kialakítható a becslés körvonala. Ugyanúgy elérhető a sorba rendezés és a hirdetési csoport vagy a standard listanézet, bár ez alap.
Legfőbb előnye a Kulcsszótervezővel szemben:
Konkrét keresőkifejezésekre lehet tervezni, tehát csak azokat a kereséseket számolja, amely kizárólag az általam megadott szóra vagy kifejezésre irányul. Ellentétben a kulcsszóválasztóval, ahol minden olyan keresést kilistáz a rendszer, amelyben megtalálható az általam vizsgált kulcsszó.
Sokkal precízebb, mint a kulcsszóválasztó volt, már nem kell olyan mértékű becslésekre támaszkodni, így nem nyúlunk félre olyan nagyon.
Hátrányok:
Ezt nem a kulcsszótervezővel lehet össze hasonlítani hátrányok szempontjából, inkább csak önmagában észrevételek vannak.
Csak 10 keresésig listázza a rendszer a kulcsszavakat, ami szinte sosem lesz korlát, de egy több ezer aloldalas gigaprojekt esetén a micro célzást akadályozza.
Minimális túlbecslést végez, ezt lejjebb a saját tapasztalatoknál részleteztem.
Idegesítő, hogy ha vissza akarok lépni egy szintet a rendszerben, automatikusan megnyomom az egéren a gombot (back history), és ugrik az adwords kezdőlapjára, mert oldalletöltés nélkül végzi a műveleteket.
Saját tapasztalatok: Alapvetően a legjobb rendszer ami rendelkezésre áll jelenleg.
Hogyan viszonyuljunk a kiírt becslésekhez? A kifejezések keresési számát éves átlag alapján határozza meg. Az általam többször ellenőrzött kulcsszavak rendszerint egy kicsit mindig alulmúlják a becslésben leírtakat. Ilyen példa, hogy weboldal készítésre 6600 keresést ír ki, holott 3 havi átlag megjelenés a webmestertools szerint csak 5000. Mivel az első oldalon van az oldal stabilan az elején, feltételezem, hogy nem szokta a második oldalra sorolni az oldal ereje miatt. A másik a poén szó, ahol kb. 700 megjelenés van, holott 1000 keresést mutat a rendszer, és ez 3 havi átlag, abszolút első pozícióban. Így tessék számolni vele.
Remélem tudtam segíteni.
Forgalombecsléshez egy külön témát indítottam, ezek kapcsolódnak egymással, így belinkelem ide:
http://entity.hu/google/19098-latoga...sztalatok.html
Könyvjelzők