Nem tudom volt -e mar errol szo es a magyar Google specialis kereses oldalan sem talaltam a "reading level" menupontot, ugyhogy akkor belekezdek.
Az angol nyelvu Google Advanced Search oldalon megjelent nemreg egy Reading Level menupont, amin meg lehet hatarozni, hogy mennyire "bonyolult" nyelvezetu oldalt keresunk.
A Google ertelmezese szerint ennek akkor van ertelme amikor valaki pl. gyerekeknek keres oldalakat vagy szoveget, illetve ha akademia szintu cikkeket keres valaki.
A kerdes az, hogy mi szamit Basic-nek, Intermediate-nek es Advanced-nek, illetve ez is egy rangsorolasi tenyezo lett? Mi van az olyan alap kulcsszavakkal mint a "car insurance" vagy "kotelezo biztositas"? Hogyan fogja befolyasolni a jovoben az oldalak rangsorolasat, hogy mennyire valasztekosan keresunk illetve mennyire szofisztikalt a weboldal?
Kedden, a Google treningen, az oktato mutatott egy erdekes grafikont, hogy 5-6 evvel ezelott a legyakoribb az 1-2 szavas kereses volt, majd evrol evre nott a 2-3 szavas keresesek szama es valoszinuleg meg novekedni is fog, ahogy a "keresesi fejlettsege" javul az embereknek.
Ezzel az oldallal lehet tesztelni az angol oldalak nyelvi szintjet, illetve a Word-ben is van ilyen funkcio. A Readability-t nezzetek:
Ezen kivul fontos lesz -e a rangsorolas szempontjabol, hogy milyen az oldal szovegenek helyesirasa illetve nyelvtani szerkezete? Ha igen, akkor a gagyi oldalak, gyengen megfogalmazott tartalmi resszel, tele helyesirasi hibaval szepen lassan le fognak csuszni (ha eddig fent voltak egyaltalan)?
A Google szerintem jo uton halad, hogy kiszurje az n+1 blogon postolt masolt cikkeket es ezzel az ujitassal most kiszurhetik az indiai copywriterek altal osszedobott gagyi "filler" cikkeket is, amiket a gagyi oldalak es blogok hasznalnak a tartalom novelesere. Multkor egyik kollegam mutatott egy oldalt, ahol copywriter-ek $5-10-ert vallalnak cikkirast valtozo minosegben.
Nyilvan ez nem a lefontosabb rangsorolasi faktor lesz, de mindenkeppen megeri majd atnezni a kliensek altal keszitett cikkek minoseget, vagy legalabb felhivni a figyelmuket arra, hogy figyeljenek oda mit irnak.
Hasonló témák:
Könyvjelzők