Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (19) összesen

Téma: Google autó - Az évszázad biznisze?

  1. #1
    TravianMaster hatasu logója
    Csatlakozott
    08-05-07
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    629
    Begyűjtött 96 köszönetet
    62 hozzászólásával

    Kérdés Google autó - Az évszázad biznisze?

    A szemüveg még csak-csak belefér, de ez azért egy nagyobb téma, és kíváncsi lennék a véleményetekre hogy ehhez mit szóltok.
    Google robotpilótája már 500 ezer kilométert hajtott le a kaliforniai metropoliszok csúcsforgalmában (az egyetlen balesete akkor történt, amikor pont egy ember vezette), és három amerikai állam már a KRESZ-be is beleírta, hogy az automata autók kimehetnek a forgalomba. Néhány napja a robotautók fejlesztésében élen járó Google egyik vezetője egyenesen azt találta mondani, hogy öt éven belül piacra kerülhetnek az önvezető autók.

    A szoftver viszont sosem álmosodik el, nem lesz ideges, nem kalandozik el a figyelme, a reakcióideje összemérhetetlenül jobb az emberénél, a szenzorai jól látnak szürkületben vagy éjjel is. A WHO adatai szerint évente nagyjából 1,2 millió ember hal meg autóbalesetben, és további 50 millió sérül meg. Egy 2011-es amerikai tanulmány szerint az országban bekövetkező évi 5-6 millió autóbaleset összes járulékos költsége 300 milliárd dollár körül jár.
    Kérdés hogy rábíznám-e a kocsiban ülő családom életét egy szoftverre? Nem túl szerencsés ha átveszi valaki az irányítást a kocsi fölött, nem beszélve arról hogy az ilyenkor okozott balesetnek ki lesz vajon felelőse? Szóval nagyon hasznos és egyben nagyon veszélyes, azonban ha ez valóban az évszázad üzlete, akkor bizony ezt a folyamatot is nehéz lenne megállítani.

    Forrás: http://index.hu/tech/2013/02/17/a_go...telere_keszul/


    A system administrator has 2 problems: - dumb users - smart users

  2. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Akka (2013-02-21)

  3. #2
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Igazabol nagyon sok veszelyes dolog van szoftverre bizva napjainkban, es ritkan van ebbol gond. Es azert a Google nem indiai programozokat alkalmaz, es eleg jo minoseguek a szoftverei.
    A felsokategorias autokban mar ma is van rengeteg biztonsagi automatika. Nem enged a kanyarban tulgyorsulni, figyeli a savelhagyast, stb.
    En ha piacradobjak, es elerheto aron lesz, akkor tuti veszek ilyet. Iszonyat jo lenne neha amikor el kell menni, ha vezetes helyett tudnek dolgozni. Csak bepattannek az anyosulesre, es nyugodtan odavinne az auto. Most ez ugy nez ki, hogy altalaban kesve indulok, es 160al megyek a regi M0-an hogy odaerjek idoben . Ugyhogy nekem lehet biztonsagosabb lenne az automata auto.


    If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
    Ruby blog
    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
    Respect all, fear none

  4. #3
    Bölcs roszi logója
    Csatlakozott
    09-08-29
    Hely
    close to the end of the beginning
    Hozzászólás
    746
    Begyűjtött 179 köszönetet
    129 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Az a meglepő, hogy ez ilyen későn kezd beszivárogni ebbe szegmensbe. A sokkal kritikusabb légi közlekedés gyakorlatilag szinte teljesen automatizált, sok esetben beleértve a leszállást is, pedig azért az se egyszerű történet. Én is nagy híve vagyok ezeknek a csodáknak



  5. #4
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás

    Ha korrekt arra tudjak lehuzni, johet egy a G szemuvegem melle.



  6. #5
    Bölcs roszi logója
    Csatlakozott
    09-08-29
    Hely
    close to the end of the beginning
    Hozzászólás
    746
    Begyűjtött 179 köszönetet
    129 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Először azt hittem, hogy vész esetére ült be emberünk a vezető ülésbe, aztán láttam csak, hogy gyengén látó az illető. Sok emberen tudna ez a jó kis autó segíteni. Reméljük fel lehet majd íratni receptre is.



  7. #6
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Idézet hatasu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Kérdés hogy rábíznám-e a kocsiban ülő családom életét egy szoftverre?
    Szerintem már többször megtetted, csak nem autóval. A repülést már korábban említették, ahol mondjuk egy pillanat alatt kikapcsolható az automata, és átvehető kézzel a cucc, de ilyen valószínűleg az autóban is lesz. Aztán pl. ott a jó sok éve épülő 4-es metró, ott is vezető nélküli járműveket akarnak ugyebár. De akár ha egy liftbe szállsz be, akkor is függsz a programtól. Illetve egyik oktatóm mesélte - így az igazságtartalmáért semmi felelősséget nem vállalok! -, hogy volt autójuk, aminél a motor egyszerűen leállt 120 km/h felett, elvitték szervízbe, ahol nem találtak semmi gondot, majd egy egyszerű szoftverfrissítés oldotta meg a problémát.

    De vannak mondjuk elborult példák is: mi van, hogyha rossz szoftver miatt mondjuk az USA kilő Budapestre egy nagyobbacska rakétát?! Jó, nyilván, ez így hülyeség, és nem fog bekövetkezni, meg lekapcsolnák, mire ideér, de akkor is. Az automata autónál bezzeg nem mondjuk rá, hogy hülyeség ilyen biztonsági kockázatokat nézni.



  8. #7
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Az új szerelvények eleve félautomaták a metróban, a 3-as pedig már hosszú évek óta AVR-rel megy, ezért nincs segédvezető, mint az M2-es viszonylaton.


    Utoljára módosítva: S. Zoltán által : 2013-02-21 11:51

  9. #8
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.845
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Igazából egy ilyen autóba ülés sem kellene már, csak egy ágy, amin lehet kinyújtott lábbal filmet nézni vagy bámészkodni kifelé, ha meg át akarjuk venni a vezetést, bekapcsoljuk a Google szemüveget és azzal irányítjuk fekve a kocsit levegőbe emelt kézzel. Kormány sem kell, lásd kinect... nagy királyság a technika, az biztos.



  10. #9
    Seo-Titán hunprobalazs logója
    Csatlakozott
    10-05-30
    Hely
    Sin City
    Hozzászólás
    2.177
    Begyűjtött 381 köszönetet
    269 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Sőt, most már olyan technika is van, hogy felveszel egy headset szerű cuccot a fejedre, kis érzékelőt túr bele a hajadba (már ha van) és az agyi gondolkodásod érzékeli...

    http://www.ted.com/talks/lang/hu/tan...rainwaves.html

    Up: Bár mondjuk ez elég veszélyes mondjuk a férfiakra vonatkozóan, mert ha egy szemet-gyönyörködtető hölgy megy át az úton, elvesztheted az irányításod a kocsi felett!


    Utoljára módosítva: hunprobalazs által : 2013-02-21 13:07
    Ha linkmarketing kampányra van szükséged, rám számíthatsz!

  11. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Gergő(ke) (2013-02-21)

  12. #10
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Google autó - Az évszázad biznisze?

    Én semmiképp nem bíznám magam egy szoftverre autóban. Lehet, hogy más téren sok mindenben vagyunk szoftverekre bízva, de én ezt az autó dolgot külön kategóriaként kezelem. Ok, hogy a liftet irányíthatja program, ami megy fel, meg le és van mechanikai védelem is zuhanás ellen. Minden paraméter detektálható, vezérelhető. Vagy egy repülő, ahol a levegőben egyértelműen behatárolható paraméterek alapján lehet irányítani, talán jobban mint egy ember. Vagy a metro ami kötött pályán mozog és mindig meghatározott helyeken ugyanott áll meg, figyel az ajtók csukására és a sebességre, ennyi. Ezeket szenzorokkal elég jól be lehet határolni.

    Autóban viszont és sokkal több külső tényezőt látok amit mint ember figyelembe veszek vezetéskor, amit szerintem semmiféle szenzor nem tud detektálni. Hogy állapítja meg pl. egy program, hogy a padka laza és nem lehet használni egy akadály kikerülésekor? Vagy, hogy egy előzendő kerékpáros ittas és nagyobb oldaltávolsággal kell kikerülni? Vagy hogy a néni az úttesten átkelés előtt nem fordította a fejét semerre, nem nézett körül, valószínűleg nem észlelte a közeledő autót, tehát vészfékezni kell (pedig a mozgása alapján ez csak később válik nyilván valóvá). Vagy pl. hogy a lovaskocsi elé fogott lovak megijedhetnek? Az úton átguruló labdát némi fáziskéséssel gyerek követheti, a gyalogosokat lehetőleg nem terítem be vízzel... rengeteg olyan körülmény és eshetőség ami miatt legfeljebb autópályán tudnám elképzelni ezt a fajta automatizmust, de olvasgatni, vagy dolgozni nem kezdenék ott se.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •