A szemüveg még csak-csak belefér, de ez azért egy nagyobb téma, és kíváncsi lennék a véleményetekre hogy ehhez mit szóltok.
Google robotpilótája már 500 ezer kilométert hajtott le a kaliforniai metropoliszok csúcsforgalmában (az egyetlen balesete akkor történt, amikor pont egy ember vezette), és három amerikai állam már a KRESZ-be is beleírta, hogy az automata autók kimehetnek a forgalomba. Néhány napja a robotautók fejlesztésében élen járó Google egyik vezetője egyenesen azt találta mondani, hogy öt éven belül piacra kerülhetnek az önvezető autók.
Kérdés hogy rábíznám-e a kocsiban ülő családom életét egy szoftverre? Nem túl szerencsés ha átveszi valaki az irányítást a kocsi fölött, nem beszélve arról hogy az ilyenkor okozott balesetnek ki lesz vajon felelőse? Szóval nagyon hasznos és egyben nagyon veszélyes, azonban ha ez valóban az évszázad üzlete, akkor bizony ezt a folyamatot is nehéz lenne megállítani.A szoftver viszont sosem álmosodik el, nem lesz ideges, nem kalandozik el a figyelme, a reakcióideje összemérhetetlenül jobb az emberénél, a szenzorai jól látnak szürkületben vagy éjjel is. A WHO adatai szerint évente nagyjából 1,2 millió ember hal meg autóbalesetben, és további 50 millió sérül meg. Egy 2011-es amerikai tanulmány szerint az országban bekövetkező évi 5-6 millió autóbaleset összes járulékos költsége 300 milliárd dollár körül jár.
Forrás: http://index.hu/tech/2013/02/17/a_go...telere_keszul/
Könyvjelzők