Oldal: 5 / 14 ElsőElső ... 34567 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 41 - 50 (139) összesen

Téma: Túl messze ment a Google?

  1. #41
    robotstxt
    Vendég

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyáltalán nem rendelkezik monopóliummal ezen a téren. Facebook? Amazon? Microsoft? Apple? Mobiltársaságok? Soroljam még?
    Ezek a cégek - a Facebook kivételével - mire vonatkozóan is rendelkeznek információs monopóliummal? Vagy csak felsoroltad őket, mint ismert nagyvállalatokat?

    Nyilván nem a világban létező információtömeg egészére vonatkozóan van a Google-nak monopóliuma; ilyen szintű monopóliuma soha senkinek nem lesz, amíg egy globális elmében nem egyesülünk mindannyian.

    Hanem az információ egy kulcsfontosságú szegmensében: lényegében ő mondja meg milliárdnyi embernek, hogy kihez forduljon termékvásárlási és szolgáltatások iránti igényével. És akinek itt van monopóliuma, az bármikor bármilyen termék/szolgáltatás igényre mondhatja azt: ezzel mától hozzám fordulj.

    Egy ilyen cég, egy ekkora hatalom évről évre több piaci terület és vállalkozás fölött lesz Damoklész kardja.



  2. #42
    robotstxt
    Vendég

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Idézet password eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha az időjárást akarom keresőből megtudni, vagy számolni: összeadni, vagy valutát váltani akkor az nem hinném, hogy annyira agyhalott hozzáállás lenne.
    Ha számológép helyett keresőt használok; ha időjárási portál helyett keresőt használok - ez tényleg nem elkényelmesedett, agyhalott hozzáállás.

    Ha az ismerősök és filmes portálok helyett a keresőtől kérdezem majd meg, mit nézzek meg a moziban; ha befektetési tanácsadó helyett a keresőtől kérek tanácsot, mibe fektessek; ha majd a férjem vagy a barátnőim helyett a keresőt kérdezem meg, mi áll jó nekem; ha a keresőtől várok választ rá, hogyan neveljem a gyerekem és kire szavazzak a választáson; ha majd ismerkedés helyett a kereső által ajánlott párt választom - nyilván ez sem lesz agyhalott hozzáállás. Szerencsére. Mert errefelé tartunk.



  3. #43
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-27
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.319
    Begyűjtött 530 köszönetet
    317 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Amit nem sokan említettek hogy A Google szolgáltatásai nagyon is jók. Térkép, Mail, kereső, youtube ,droid? chrome? soroljam? Vannak baklövései de nincs normális alternativája és minek váltsak másikra? Remekül mennek az lehet hogy néha az arcomba nyomják de nem azért használok chromeot mert ezt nyomták elém hanem kirpbáltam és váltottam operáról. Ugyanez droidnál és levezésnél is. A térkép sokszor segítet már és a kereső százszor pontosabb mint a bing pl. Az hogy ki üzemelteti ezt felhasználó szemmel teljesen lényegtelen, hogy lassan Google az egész net, furcsa és agályos kicsit de ha nem lennének jók a szolgáltatásaik lehet akármiylen monopol helyzetben nem tudna ennyi embert magával vinni, láthatjuk a G+ milyen sikeres ugye?



  4. The Following 2 Users Say Thank You to Gregory Stone For This Useful Post:

    Csurga (2015-01-28)

  5. #44
    Képszerkesztő Csurga logója
    Csatlakozott
    10-10-17
    Hely
    Hmvhely
    Hozzászólás
    1.101
    Begyűjtött 317 köszönetet
    206 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Egyetértek scs-vel, illetve nem szabad elfelejteni, hogy mit ad cserébe a G: sok embernek megélhetést, ez sokaknak egy pótolhatatlan befektetés nélküli reklámfelület (organikus lista pl). Most a befektetést nem időben és energiában értem, hanem inkább pénzben. Az egy valós aggodalmam nekem is, hogy nem jó ha az emberek szájába repül a sültgalamb (információ), mivel így meglesz a lehetőség a befolyásolásra (ez már megtörtént) és a beérkező információk alapján ítéljük meg a körülöttünk lévő világot is, ergo a felelősség sokkal nagyobb, mint elsőre tűnik.

    Ennek ellenére a G egy cég, saját érdekekkel és valóban megpróbál olyan értékrendben dolgozni, ami szerintem elfogadható. Aztán, hogy mi lesz a jövőben az más kérdés. A vagyona akkora, mint egy országé és a befolyása is, szerintem a világ egyik legnagyobb fejlesztési potenciáljával rendelkezik, melyet néha igen megkérdőjelezhető dolgokra fordít. Ez sokaknak egyébként nem tetszik, tehát várhatóan lesznek szankciók a közeljövőben a hírek szerint.


    "Galaktikus logók, arculat, weboldalak a KKV-számára!"
    stargeckos.com

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Csurga For This Useful Post:

    Freedom (2015-01-29), Gregory Stone (2015-01-28)

  7. #45
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    De ha rá is bízom az adataimat (mert mondjuk belépve keresek), akkor is elfogadom a Google felhasználási feltételeit.
    Attól, hogy elfogadsz egy ÁSZF-et, az ÁSZF még nem lesz törvényes és a törvénybe ütköző pontjai nem lesznek hatályosak. Nyereményjátékos-zaklatós-dm-es cégeket is tettek már félre túlbuzgó ÁSZF miatt. Az ÁSZF nem szentírás. Ha én beleírom az ÁSZF-be, hogy kérem a bal veséd, a sok hülye meg elfogadja, akkor jogos a követelésem?

    Hasonlóképp ha a Google azt fogalmazza meg, hogy igenis kell az összes adatod és kuss - az még nem feltétlen jogos, még akkor sem, ha névtelenné lehet tenni. Ezen adatok felhasználása pedig jogilag még neccesebb. És a verseny korlátozása úgy mint a saját szolgáltatásokkal nyomulás is, ami mindezek egyik sarkalatos célja.



  8. #46
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.208
    Begyűjtött 845 köszönetet
    574 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha számológép helyett keresőt használok; ha időjárási portál helyett keresőt használok - ez tényleg nem elkényelmesedett, agyhalott hozzáállás.

    Ha az ismerősök és filmes portálok helyett a keresőtől kérdezem majd meg, mit nézzek meg a moziban; ha befektetési tanácsadó helyett a keresőtől kérek tanácsot, mibe fektessek; ha majd a férjem vagy a barátnőim helyett a keresőt kérdezem meg, mi áll jó nekem; ha a keresőtől várok választ rá, hogyan neveljem a gyerekem és kire szavazzak a választáson; ha majd ismerkedés helyett a kereső által ajánlott párt választom - nyilván ez sem lesz agyhalott hozzáállás. Szerencsére. Mert errefelé tartunk.
    egyáltalán miért használsz számológépet? ennyire agyhalott és elkényelmesedett lennél, nem bízol a saját szellemi képességedben? :P



  9. The Following 2 Users Say Thank You to Baross Ferenc For This Useful Post:

    koci (2015-01-29), password (2015-01-29)

  10. #47
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Egyet nem értek. Írjátok, nem jó, hogy a Google belefog ebbe is abba is, űrkutatás, ingyen wifi, domain regisztráció, szemüveg, böngésző, op. rendszer, bármi. (Igaz be is fuccsol pár dologgal). Szerintem összességében sok jó dolgot csináltak ami nélkül kevesebb lenne a web és talán a világ is.

    Végül is mit kellene csinálniuk a pénzzel amit megkeresnek? Ennyit elhajókázni már nem lehet. Vehetnek tavat, hegyet, csak nem fogy el. Végül is mit kellene csinálniuk? Mi lenne az ami elfogadható lenne? Felvegyék egy ATM -ből, ledarálják és megegyék? Szétosszák?

    Mi lenne az amire mindenki rábólnintana és üzletileg is van értelme?



  11. The Following 4 Users Say Thank You to SzG For This Useful Post:

    akarmi (2015-01-29), Csurga (2015-01-29), password (2015-01-29), PT989 (2015-01-29)

  12. #48
    Új tag
    Csatlakozott
    14-02-26
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mindenki előtt ott a lehetőség. A világ fejlődését nem gátolja a monopólium.
    Mikor pár oldallal korábban írtam azt, hogy "lehet jobbat csinálni", én is épp erre gondoltam.

    Végig olvasva a posztokat, sokakkal egyetértek.
    Azzal is egyetértek, hogy a google-t használva elfogadjuk a feltételeiket, ez teljesen rendben van így.
    Az a része mondjuk már nem tetszik, hogy ez is mintha azt mutatná, hogy az emberek milyen birkák. Anélkül használnak bármit, hogy kicsit is utánanéznének/érdeklődnének, minek mik a feltételei, mit milyen "áron" tud használni. Nyilván ne kelljen tudnia mindenkinek a processzor működését, és alapvető programozási ismeretekkel se kelljen rendelkezni a számítógép használathoz, de ugyanakkor értetlenkedik, ha éppen - akármilyen idióta példát lehetne hozni - mondjuk kék halállal kifagy a windows.
    Egyrészt igénytelenség, beletörődöttség, nemtörődömség, másrészt butaság, hogy azt hiszi, hogy minden azért van, hogy neki jobb legyen és cserébe semmit sem kell visszacsatolni. Ez a fajta hozzáállás vezet majd ahhoz, hogy generációk múlva "kifullad" az emberiség és innováció hiányában kihal. A többség a birka, a kisebbségnek meg nem lesz választása, be kell állnia a sorba, vagy el kell viselnie a többségre erőltetett akaratot. Vagy mehet az egyik Szaturnusz holdra ércet bányászni.



  13. #49
    Új tag
    Csatlakozott
    14-02-26
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Idézet SzG eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mi lenne az amire mindenki rábólnintana és üzletileg is van értelme?
    Mindenki nem fog rábólintani. Még
    Majd ha megcsinálják a tökéletes agyműködés-befolyásoló berendezésüket, majd utána.



  14. #50
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Túl messze ment a Google?

    Huh, kezd elvadulni ez a téma (is). Részemről leírtam a véleményem és még max, 1-2 alkalommal nézek be ide. Mások véleménye érdekel, az viszont nem, ami a Wikipédia unatkozó hülyegyerek-adminjainál szokott történni, habzó szájjal hivatkozásokat követelni bizonyítékként. Nekem speciel drága az időm arra, hogy hivatkozásokért túrjam a neten, amivel alátámasztanám a VÉLEMÉNYEMET. Majd ha megfizetik, akkor megteszem, egyébként kutyára nem érdekel, ki ért egyet a véleményemmel, vagy ki nem. Mások véleményét is csak addig olvasom, míg nem megy át egy téma 2-3 ember oda-vissza vitájává.



Oldal: 5 / 14 ElsőElső ... 34567 ... UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •