Sziasztok!
Display hálózaton mi a különbség az "Érdeklődési kategóriák" és a "Témák" szerinti célzások között?
Mert mondjuk mindkettőben be tudok állítani "Utazási irodák és szolgáltatások"-at.
Sziasztok!
Display hálózaton mi a különbség az "Érdeklődési kategóriák" és a "Témák" szerinti célzások között?
Mert mondjuk mindkettőben be tudok állítani "Utazási irodák és szolgáltatások"-at.
Szia,
A "Témák" weboldalakat céloznak.
Amikor egy weboldal tulajdonos úgy dönt, hogy pénzt csinál a weboldalából és ehhez pl. AdWords hirdetéseket tesz ki az oldalára, akkor a rendszer egy tartalomelemzés után különféle kategóriákat rendel az oldalakhoz. A célzással ezeket a kategóriákat lehet célozni, így kulcsszavak nélkül, szélesebb elérést eredményez a célzás továbbra is alapvetően releváns szövegkörnyezetben.
Az "Érdeklődési kategóriák" ezzel szemben felhasználókat céloznak.
Amikor egy felhasználó használja a keresőt, a GMail levelezőt, olyan weboldalakat látogat, amiről a Google tud információkat (mert pl a Chrome-ot használja), akkor a rendszer egy profilt épít a felhasználóról a böngészési/keresési szokásai alapján.
Egy érdeklődési kategória célzással a hirdetésed megjelenhet akár a témától teljesen idegen szövegkörnyzetben is, mivel itt nem a tartalmat célzod, hanem a gép előtt ülő felhasználót, de épp ettől lehet továbbra is releváns a megjelenésed. Persze ez nem minden esetben hatékony, érdemes lehet kizárni az érdeklődési kategória célzásban néhány "Témát" (pl játék oldalak), vagy kombinálni témákkal, hogy releváns oldalakon, releváns felhasználók felé jelenjenek meg a hirdetéseid.
Üdvözlettel,
Geiger Tamás
geza84 (2013-09-25)
Szia Tamás!
Nagyon köszönöm a teljesen érthető és korrekt válaszodat!
Megint valami hasznosat tanultam, jól kezdődik ez a nap
Köszönöm!
Könyvjelzők