Sziasztok!
Nekem nem áll össze logikailag ez az Ad Balance (Hirdetésegyensúly) funkció.
Elvileg a felhasználói élmény javítását szolgálja - ez áll a hivatalos leírásban (support.google.com/adsense/answer/7215246) is.
Hirdetésre úgy gondolom három okból nem kattintanak:
- nem vették észre
- nem görgettek el odáig
- nem volt releváns
Ebből az első kettő nem rontja a felhasználói élményt, mert a hirdetést meg sem látták. Vagyis ekkor maga a probléma sem létezik.
A harmadik viszont a hirdetési rendszer hiányossága, amit nem nekem kéne orvosolnom egy csúszkával. Pláne nem egy olyan csúszkával, amelynek mögöttes működése azért számunkra, hirdetésmegjelenítők számára alapvetően fekete doboz...
A csúszkával a leírás szerint a hirdetési felületek kihasználtságát (ad fill rate) lehet csökkenteni. Ha beállítod 75%-ra (mint earnnet vagy spontan) és a bevételi potenciál csak 99%-ig megy le, az magyarán szólva azt jelenti, hogy a hirdetési felületeid 25%-át értéktelen hirdetésekkel tölti fel a rendszer.
De ezeket a hirdetéseket vajon miért nekem kell egy ilyen elnagyolt eszközzel visszavágnom? Miért nem dönt az AdSense rendszer önmagától úgy, hogy oda nem tesz semmit?
Azzal ugyanis, hogy mindenáron kitölt minden hirdetési helyet, akár van oda jó hirdetés, akár nincs
- tudatosan rombolja a felhasználói élményt, hiszen szemetet tesz az oldaladra (ami hirdetési felületeid egynegyedét kitöltve bevételeid egyszázad részét termeli, az hulladék mind látogatói, mind üzemeltetői szempontból)
- tudatosan csökkenti a bevételi potenciálodat (elveszi a felületet az alternatív hirdetések elől, amelyeket esetleg beállítottál tartalékhirdetésnek a hirdetési egység létrehozásakor)
Ellentmondást érzek abban, hogy ez egyrészt egy szuperjó automatizált rendszer, ami fullra optimalizál mindent az összes érintett fél (hirdető / megjelenítő / Google) legnagyobb boldogságára, másfelől viszont mégis az Ad Balance "hentesbárdjával" kell nekünk lefaragnunk az - ezek szerint nem elhanyagolható mennyiségű - mócsingot.
Könyvjelzők