Nekem a kötőjeles domainjeim (2 saját)
1 kedvenc-receptek: elszállt a széllel, valahol Kubánál jár (vagy a béka feneke alatt).
2 seo-linkepito: nagyjából maradt, linképítő kulcsszóra egy pozíciót erősödött.
Nekem a kötőjeles domainjeim (2 saját)
1 kedvenc-receptek: elszállt a széllel, valahol Kubánál jár (vagy a béka feneke alatt).
2 seo-linkepito: nagyjából maradt, linképítő kulcsszóra egy pozíciót erősödött.
Én nem tapasztaltam ilyen fajta gyengülést vagy erősödést. Az én témámban pl berobbant egy kötöjelesz domain is, és elég kis tartalommal rendelkezik, Azonban nagyon nyomatták az utobbi időbe linképítéssel, szóval ezzel ki is zárnám, hogy nem veszi figyelembe az elmúlt idők linképítéseit. Nagy kérdőjel ez még. Mi a jó és mi a rossz. Látok egy kis átrenedződést a top 3 ban, néha ide oda dobálja őket... De más változás egyenlőre nem érzékelhető.
@Akarmi,
a kötőjeles elméletedre nagyjából ugyanannyi ellenpéldát látok. Szerintem ez véletlen nálad.
@ Kobra,
ha kizárod azt az elméletet, miszerint a korábbi pediódusban épített linkeket kiszórta, akkor mondj példát olyan esetre, amit az elmúlt 2 hónapban végeztél és hátrasorolt! Valakinél van ilyen?
Eddig csöndben maradtam, mert még zajlik a kiértékelés, de pár gondolatot megosztanék a tisztelt publikummal. Jelen írásomat mint magánember adom közre, azzal a megkötéssel, hogy a tapasztalatokban egy napi egymillió egyedi látogatóval bíró kizárólag Premium AdSense-megjelenítésből működő weblaphálózat segít, amellyel együtt dolgozom (sokan tudják, melyik ez).
A kiértékelést megnehezíti, hogy még kevés idő telt el, ráadásul volt egy kisebb Panda is a Pingvin előtt, még 19-én, főleg Németországban volt érezhető. Emiatt nehéz megállapítani, hogy melyik visszaesés melyiknek köszönhető. Egyelőre úgy tűnik, hogy ezt a hálózatot nem éte károsan az új algoritmus. Ha megnézzük az angol webmester fórumokon az oldalakat, melyek visszaesésére panaszkodnak, a többségnél azért látunk egy rakat olyan dolgot, amely nem a látogatóknak készül.
Szinte biztosra veszem, hogy ez a frissítés fontosabbá tette a tartalomépítést és a usabilityt, tehát a lényeg még inkább (mint eddig is tudtuk) a látogatónak hasznos tartalom. A linképítések kezdenek elértéktelenedni, egy rakat értéktelen linket vágott ki a Google, tehát ezt én nem büntetésnek értékelem most, hanem a saját irányelvei szerint így rakta rendbe a dolgokat. Biztos van még ebben dance is, hiszen néhány furcsa oldal is előre került, de a hátrébb soroltak szerintem nem igazán fognak visszakerülni az eredeti helyükre.
Megfigyeltük, hogy a bot már néha azt is figyelembe tudja venni, hogy a szöveg a keresőnek készült-e. Ennek én személy szerint nagyon örülök, mert úgy tűnik, már a webszöveg minőségére is figyel, így lassan háttérbe szorulnak az olcsón, rossz minőséget szállító firkászok. Az algoritmus kezdi fölismerni, hogy értékes-e a tartalom: a „mortgage texas, mortgage dallas, mortgage houston” keresőszavakra kijövő cikkek nagy része ugyanolyan értelmes maradna, ha például Budapest lenne a szövegben, ezt pedig – ha sikerül fölismerniük – büntetni fogják.
Az érzésünk az, hogy itt kézi beavatkozások történtek, tehát nem az egész volt automatikus. A Google nagyon jól képes detektálni a linkhálózatokat, fölismeri az összelinkeléseket, és drasztikusan veszítenek a nem természetes linkek az értékükből. Nem akarok megijeszteni senkit, de tényszerűen állítom, hogy a webmesterek által készített linkekért képes büntetni az oldal. Abban teljesen igaza van az ellenkezőknek, hogy így akár konkurencia linképítésével ártani is lehetne neki, de ez a büntetés csak akkor lép életbe, ha G teljesen biztos benne, hogy mesterségesen, a webmester épít. Minden egyéb konkrétum nélkül elmondom, hogy erre a felvetésre azt a választ kaptuk, hogy „megvannak a módszereink”. Szerintem ez nem meglepő: az Analytics-, AdSense- és más Google-kódok már majdnem minden oldalon elérhetők. A saját lapomra beteszem az analitikai kódot, hozzám köti az adott oldalt, én meg látogatók mindenféle linkfarmokat, ahol persze a havi pár száz forintért kiteszik a hirdetési egységeket. Látják, melyik oldalakra járok, és lám, mindegyiknél megjelenik a linkem. Ezt egy nem is bonyolult algoritmus is észre tudja venni.
A Panda azért okozott kisebb felhördülést, mert könnyen kijátszhastó volt. Ez sem hosszú távú megoldás, jönnek majd új megoldások, és a Google megint frissíteni fog. De jól látszik, hogy az irány mi. Szerintem nem a „túloptimalizálást” bünteti, a megfelelő on-site SEO értékes marad (tagek használata, jó oldalstruktúra), de semmiféle (!) külső erősítést (linképítést stb.) nem fog tolerálni, ha észreveszi.
A tartalom, a jó minőségű szöveg és a kedvelt, jól használható oldal még többet ér, mint eddig.
Én nem foglalkozom annyira link építéssel. Saját oldalamat link építem. például én kb fél éve nem nyúltam hozzá az oldalamhoz link építés terén, de az elmúlt 1-2 hónapba újra rááltam és nyomtam. Azonban engem nem sorolt vissza Google csak 2 pozícióval.
Van olyan példám is akik ezerrel link építettek és top 3 ból kidobta 2. oldal közepére. De van arra is példám, hogy link építetek ezerrel és 2. oldalról most a top 3 omba van. Van olyan példám is aki nem is link épített és mégis top 1 lett. Magas kulcsszóverseny esetében. (Weboldal készítés) Szóval kb mindenre van példám. Sajnos... nem látni benne logikát.
Nálam is van több olyan oldal, amik az elmúlt pár hónapban sokat fejlődtek és linkelve is lettek, majd elkaszálta őket...
@S.Zoltan
Egy nagyon szép gondolat az amit elírtál, csakhogy pont az ellenkezője történt.
A legnagyobbat bukott két olyan oldalam, amiben a témában kiemelkedő minőségű és mennyiségű szakmai tartalom van és a szövegírásnál nem csak seo, hanem szemantikai szempontok is figyelembe lettek véve (nincs tele kulcsszavakkal, viszont vannak szinonimák is és kapcsolódó kulcsszavak is.) Ezek az oldalak több kulcsszavukra stabilan top 1 pozíciót foglaltak el, és a felépítésük optimalizálásuk során semmi elítélendőt nem követtünk el.
A legviccesebb az, hogy ezekkel szemben van 1-2 olyan oldal is a skálán, amin minimális tartalom van és emiatt viszonylag sok kulcsszó benne, és mégsem rezzentek első oldalas pozícióikból.
Pedig ez az a kategória amit seosként már szégyenli a szakember, de az ügyfél nem enged jobban hozzányúlni az oldalhoz, így azzal kell dolgozni. Na ezek megérdemelték volna és még örülnék is neki, mert én felhívtam az ügyfél figyelmét már korábban a problémára.
Itt sokkal inkább a relevanciával lesz gond, illetve azzal, hogy nem tud a google Magyarul.
Ezzel azért én vitatkoznék. Biztos vagyok benne, hogy sajnos túloptimalizáltam. Nekem van egy utazási portálom (lassan 2 éves lesz), ahol különösen figyeltem az onsite SEO-ra, és amibe közel 60 olyan több tízezres karakteres egyedi cikk van, amin napokat, de inkább heteket (fejenként) dolgoztam. Volt, hogy csak a kutatómunka meg a képek keresgélése volt 2-3 nap. Tény az is, hogy jópár cikket azért elég jól erőltettem a linképítés során. A befektetet munka bánt engem, mert nevetséges bevételem volt belőle. Inkább az oldalt egy releváns építkező oldalnak szántam (nekem csak utazással, turizmussal, szállással foglalkozó oldalaim vannak).
"Viszonylag (kb. 30%-os visszaesés) elég jól megúsztam eddig ennél az oldalnál, de nem szeretném ezt a hibát elkövetni az újabb oldalak esetében. Ezért is szeretném valahogy behatárolni a továbbiakban az irányt."
Ha Matt Cutts blogbejegyzését veszzük, akkor egyáltalán nem kell keresőoptimalizálni. Erre azért a kommentek között vagy 30-szor vissza is kérdeztek, hogyan is gondolja ezt pontosan.
On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése
Azt kell megérteni, hogy a Google nem tolerálja az organikus lista befolyásolására tett erőfeszítéseket. Bizonyos értelemben a fehérkalapos technikát is stigmatizálja. Attól, hogy készítettél saját anyagot, még tehettél mást, ami miatt hátrasorolt. Ez semmiben sem cáfolja a saját tartalom növekedő értékét.
Szerintem akik eddig elől voltak azok biztosan figyeltek az egyedi tartalomra és a megfelelő arányú friss tartalom megjelenítésére. Ennek ellenére olyan weblapok kerültek előre, akik jóval kisebb tartalommal rendelkeznek? Akkor most hogy is van ez? A tartalom szerepe miért nő? Ha azokat dobta ki akik erre bizony odafigyeltek, hisz ez is hozzá tartozik egy jól optimalizált weblaphoz.
Könyvjelzők