Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (14) összesen

Téma: Szövegírás a szemantikus háló elvével

  1. #1
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-02-27
    Hely
    Tatabánya
    Hozzászólás
    118
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Gyakran kérnek meg ügyfelek szöveges optimalizálásra az oldalukon, no meg saját célokra is szívesen írogatok honlapszövegeket. Néhány éve sokat okosodott a Google a honlapszövegek tartalmi relevanciájának kiértékelésében, és szerintem ebben nagy szerepe van/volt a szövegben szereplő szavak közötti szemantikus háló felállításának. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy ha "x" kulcsszóra vizsgáljuk a honlap relevanciáját, és más honlapokon az "x" kulcsszó mellett gyakran megtalálható az "y" és a "z" kulcsszó is, akkor ezen a honlapon az "y" és a "z" kulcsszó bizonyos fokú jelenléte erősíti "x" relevanciáját.

    Saját példámban: az egyik domain regisztrációt kínáló honlapunk helyezése erősödött attól, hogy körültekintően beillesztettem sok olyan, egyébként látszatra nem releváns szót is a főoldalba, mint "ügyfélszolgálat", "általános szerződési feltételek", "csomag" stb.

    Ha jól sejtem, leginkább a konkurens oldalak elemzésével lehet tudatosan felderíteni a saját kulcsszavainkhoz kötődő egyéb szavakat, de kíváncsi lennék a véleményetekre is a szavak szemantikus kapcsolatáról a szövegírásban, és a felderítés módjáról.



  2. #2
    Bölcs DaveeD logója
    Csatlakozott
    09-07-23
    Hely
    Göd
    Hozzászólás
    1.877
    Begyűjtött 4 köszönetet
    4 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Jó amit írtál, csak egy kis részével nem értek egyet.

    Az ügyfélszolgálat és hasonló szavak nem hinném hogy nagyon beleszámítanak a relevanciába, viszont az hogy egy szónak hányféle ragozott alakját használjuk sokkal inkább fontos lehet. Illetve a szinonimák is ide tartoznak.

    Még a webmester eszközökben is helyet kapott és megmutatja hogy az adott szónak hányféle variációja szerepel az oldalon.



  3. #3
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-02-27
    Hely
    Tatabánya
    Hozzászólás
    118
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Az az igazság, hogy ha a hasonló témájú honlapok elemzését elvégzem, rengetegszer találkozom például az ászf-el (általános szerződési feltételek). Ezért gondolom azt, hogy a szavak előfordulási kapcsolata miatt ez relkeváns szempont lehet a Google-ban. Egyszer végigelemeztem a konkurensek akkori oldalait ilyen szempontból, és azokat a szavakat, melyek nálam nem szerepeltek, legalább egyszer beépítettem. Persze nem tudom megmondani, hogy mely szavaktól, de 1-2 pozícióval javult az eredmény (mármint az első találati oldalon belül).



  4. #4
    Bölcs DaveeD logója
    Csatlakozott
    09-07-23
    Hely
    Göd
    Hozzászólás
    1.877
    Begyűjtött 4 köszönetet
    4 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    De azok a szavak nem csak a témára releváns oldalakon szerepelnek, hanem szinte minden weboldalon

    Nem ezek a szavak alapján állapítja meg a google a relevanciát, és még a jó kulcsszavaknak sem biztos hogy betudható a pozíció javulásod. Lehet csupán valaki kitett rád egy jobb linket, vagy egy régebbi linket csak most indexelt a google.

    Szerintem felesleges ezzel trükközni, szép releváns szövegekben idővel amúgy is előfordul az összes releváns kulcsszó. Minőségi tartalom kell és abból minél több



  5. #5
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Szerencsére a Google fejlődése egyértelműen arra kényszeríti a weblapokat készítőket, hogy hasznos tartalommal töltsék föl az oldalt: a szövegírás is végre elmozdult az egyszerű kulcsszósűrűség-elemzéstől és szinonimakeresgélésből a hasznos, valódi tartalom felé. Nekünk ez robbanásszerű érdeklődésnövekedést okozott, mert eddig nyomott áron gyakorlatilag értékelhetetlen minőségű szöveget bárhol lehetett szerezni, mostanra viszont sokan rájöttek, hogy a jól megírt, igényes szöveggel jobban járnak (közvetetten már csak azért is, mert a látogatónak hasznosabb, ezt pedig például a bonuce rate alapján a Google is látja).

    Ha a szöveg az üres rizsázáson túl is értékes valamennyire, tehát olyan személy szerzi, aki valóban írástudó, akkor természetszerűleg fölmerülnek benne olyan szavak, amelyek relevánsak a témára. A megadott kulcsszót többféle módon, összetételben természetesen mi is beletesszük a szövegbe, de emellett igazából természetesen és automatikusan jön az is, hogy sok kapcsolódó kifejezés is megjelenik, mivel egy adott témáról olyan ember ír, aki igényes a szövegeire.

    Szerintem a megfigyelt tendencia folytatódik, és a Google egyre jobb lesz abban, hogy ráérezzen, valóban jó minőségűek-e az oldalakon publikált anyagok.



  6. #6
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-02-27
    Hely
    Tatabánya
    Hozzászólás
    118
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Idézet DaveeD eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem ezek a szavak alapján állapítja meg a google a relevanciát, és még a jó kulcsszavaknak sem biztos hogy betudható a pozíció javulásod. Lehet csupán valaki kitett rád egy jobb linket, vagy egy régebbi linket csak most indexelt a google.
    Ilyen kismértékű változás bőven lehetett akár a Google értékelési mechanizmusának aktuális változásából is.
    Viszont érdekes témának tartom a dolgot, mert bár 100%-ban egyetértek S.Zoltán véleményével, úgy látom, ha már az ember nekiáll egy releváns tartalmat írni egy weboldalhoz, nem árt, ha a figyelmében van, hogy sokszínű fogalmazásaiban mégis milyen szavakat érdemes mindenképpen felhasználnia.

    Ha igaz, hogy a Google ilyen téren is figyeli a szemantikus kapcsolatokat, akkor hasznos dolog azt figyelembe venni.



  7. #7
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-02-27
    Hely
    Tatabánya
    Hozzászólás
    118
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Idézet DaveeD eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az ügyfélszolgálat és hasonló szavak nem hinném hogy nagyon beleszámítanak a relevanciába, viszont az hogy egy szónak hányféle ragozott alakját használjuk sokkal inkább fontos lehet. Illetve a szinonimák is ide tartoznak.
    Ezen a kérdésen sokszor elgondolkodtam már, de konkrét tapasztalat nélkül én nem tudom pontosan megítélni. Arra gondolok, hogy a Google mennyire tud magyarul. A ragozás, mint olyan, az angolban nincs, oroszban van, a többi nyelvhez nem értek. Mennyire okos a Google a nyelvekben a ragozások értelmezésében? A kereséseknél mutatott intelligenciája alapján elég okosnak látszik, de ugyanez az okosság jellemző vajon a szemantikus kapcsolatok belső értelmezésére is?



  8. #8
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Az SEOMoz-on volt pont erről egy cikk, asszem Randfish írta, és a végén az lett az összefoglalás és a kommentelők is egyetértettek abban, hogy nem érdemes túlmisztifikálni a szöveg írást. Az emberek számára írjunk minőségi tartalmat és akkor ezek az összefüggések automatikusan fognak jönni, mivel máshogy nem is lehetne szöveget írni. A gépi szövegértelmezés szerencsére már van olyan szinten, hogy elég jól következtetni tud a tartalomra.


    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  9. #9
    Bölcs DaveeD logója
    Csatlakozott
    09-07-23
    Hely
    Göd
    Hozzászólás
    1.877
    Begyűjtött 4 köszönetet
    4 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Idézet bakjanos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezen a kérdésen sokszor elgondolkodtam már, de konkrét tapasztalat nélkül én nem tudom pontosan megítélni. Arra gondolok, hogy a Google mennyire tud magyarul. A ragozás, mint olyan, az angolban nincs, oroszban van, a többi nyelvhez nem értek. Mennyire okos a Google a nyelvekben a ragozások értelmezésében? A kereséseknél mutatott intelligenciája alapján elég okosnak látszik, de ugyanez az okosság jellemző vajon a szemantikus kapcsolatok belső értelmezésére is?

    Nézd meg a webmestereszközökben és magad is megtapasztalhatod, milyen kulcsszavakat és azoknak milyen ragozott alakjait találta meg az oldaladon a google.

    A szinonímák már egy nehezebb kérdés, de szerintem azért össze tudja nagyjából szedni a rengeteg neten található tartalomból. Ez talán valamennyire a google adwords keyword toolban figyelhető meg.



  10. #10
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-02-27
    Hely
    Tatabánya
    Hozzászólás
    118
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szövegírás a szemantikus háló elvével

    Idézet DaveeD eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nézd meg a webmestereszközökben és magad is megtapasztalhatod, milyen kulcsszavakat és azoknak milyen ragozott alakjait találta meg az oldaladon a google.
    Ez igaz, bár ebben a topicban jellemzően nem erre gondoltam. Azon elmélkedtem, hogy a honlapon előforduló egyéb szavaknál, melyek szemantikusan illeszkednek a témához, mennyire figyelmes a Google. Valószínűleg egyébként minden módszerénél egyformán figyelembe veszi a ragozott szavakat és szinonimákat, ha már egyszer felismeri őket, miért is ne használná mindenütt.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •