Gyakran kérnek meg ügyfelek szöveges optimalizálásra az oldalukon, no meg saját célokra is szívesen írogatok honlapszövegeket. Néhány éve sokat okosodott a Google a honlapszövegek tartalmi relevanciájának kiértékelésében, és szerintem ebben nagy szerepe van/volt a szövegben szereplő szavak közötti szemantikus háló felállításának. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy ha "x" kulcsszóra vizsgáljuk a honlap relevanciáját, és más honlapokon az "x" kulcsszó mellett gyakran megtalálható az "y" és a "z" kulcsszó is, akkor ezen a honlapon az "y" és a "z" kulcsszó bizonyos fokú jelenléte erősíti "x" relevanciáját.
Saját példámban: az egyik domain regisztrációt kínáló honlapunk helyezése erősödött attól, hogy körültekintően beillesztettem sok olyan, egyébként látszatra nem releváns szót is a főoldalba, mint "ügyfélszolgálat", "általános szerződési feltételek", "csomag" stb.
Ha jól sejtem, leginkább a konkurens oldalak elemzésével lehet tudatosan felderíteni a saját kulcsszavainkhoz kötődő egyéb szavakat, de kíváncsi lennék a véleményetekre is a szavak szemantikus kapcsolatáról a szövegírásban, és a felderítés módjáról.
Hasonló témák:
Könyvjelzők