Oldal: 6 / 7 ElsőElső ... 4567 UtolsóUtolsó
Eredmény: 51 - 60 (64) összesen

Téma: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

  1. #51
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyjából ez az előnye a magyar bürokratikus domain regisztrációnak. Egy nemzetközi domain név esetén esélyed sem lett volna, hogy megszerezd a domain nevet.
    Nálunk van egy TT, amit 40e Ft ért igénybe vehetsz.
    Egy elismert nemzetközi domain regisztrátornál fel sem merülne ilyen kérdés



  2. #52
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyjából ez az előnye a magyar bürokratikus domain regisztrációnak. Egy nemzetközi domain név esetén esélyed sem lett volna, hogy megszerezd a domain nevet.
    Nálunk van egy TT, amit 40e Ft ért igénybe vehetsz.
    Említetted egy hírleveledben, hogy ha csak regisztrálnak egy domaint, de nem használnak, bármikor elvehetik a regisztráló személytől. A cégnevemre hajazó domain-t regisztrálta valaki, s semmi sincs rajta. Ilyenkor is 40000 Ft, hogy elindíthassam az elidegenítési folyamatot?



  3. #53
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-08-20
    Hozzászólás
    524
    Begyűjtött 47 köszönetet
    39 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Említetted egy hírleveledben, hogy ha csak regisztrálnak egy domaint, de nem használnak, bármikor elvehetik a regisztráló személytől. A cégnevemre hajazó domain-t regisztrálta valaki, s semmi sincs rajta. Ilyenkor is 40000 Ft, hogy elindíthassam az elidegenítési folyamatot?
    Ha még nem delegálták a domaint, akkor 40e, ha már delegált, akkor nettó 100e Ft körül van.



  4. #54
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    14-08-26
    Hozzászólás
    167
    Begyűjtött 97 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    A TT a domainekkel kapcsolatos névválasztási és névhasználati kérdésekben illetékes, a regisztrátorok és azok működésének felügyelete az ISZT feladata (lenne). Szomorú, hogy nekik az ilyen magatartás teljesen rendben van.

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyjából ez az előnye a magyar bürokratikus domain regisztrációnak. Egy nemzetközi domain név esetén esélyed sem lett volna, hogy megszerezd a domain nevet.
    Nálunk van egy TT, amit 40e Ft ért igénybe vehetsz.




  5. #55
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Idézet gzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha még nem delegálták a domaint, akkor 40e, ha már delegált, akkor nettó 100e Ft körül van.
    Hát KKV-ként nem fogok 100.000 forintot fizetni, nem is értem, miért kellene. Itt megint az érvényesül, ha van pénzed, akkor igazad van, ha nincs, akkor fogd be a pof.d. Természetesen van 100.000 forintom, de nem látom jogosnak, hogy kifizessem egy olyan testületnek, amelyet nem én választottam és nincs is beleszólásom az áraiba. Ennyi erővel miért nem kérnek 3 milliót, azt is megtehetnék, nem?

    (Bocs Zoli, ez nem ellened volt, köszi a választ.)



  6. #56
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    14-08-26
    Hozzászólás
    167
    Begyűjtött 97 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Ha jól tudom, a költségeket a vesztes félnek kell fizetni. Ha jók az esélyeid érdemes lehet belevágni.

    Szerintem érdemes lehet végigolvasni az eddigi eseteket, az azokban lévő indoklásokat és érveléseket. Ugyan nincs kimondottan precedens jog, de több esetben hatásosan hivatkoznak előző döntésekre. Ha tehát találsz egy hasonló esetet, javulnak az esélyeid.

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hát KKV-ként nem fogok 100.000 forintot fizetni, nem is értem, miért kellene. Itt megint az érvényesül, ha van pénzed, akkor igazad van, ha nincs, akkor fogd be a pof.d. Természetesen van 100.000 forintom, de nem látom jogosnak, hogy kifizessem egy olyan testületnek, amelyet nem én választottam és nincs is beleszólásom az áraiba. Ennyi erővel miért nem kérnek 3 milliót, azt is megtehetnék, nem?

    (Bocs Zoli, ez nem ellened volt, köszi a választ.)




  7. #57
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy elismert nemzetközi domain regisztrátornál fel sem merülne ilyen kérdés
    Azért több a nem elismert, mint az elismert.
    BTW azért sok eset van, amikor tehetetlen vagy és nincs senki, akihez fordulhatnál.

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Említetted egy hírleveledben, hogy ha csak regisztrálnak egy domaint, de nem használnak, bármikor elvehetik a regisztráló személytől. A cégnevemre hajazó domain-t regisztrálta valaki, s semmi sincs rajta. Ilyenkor is 40000 Ft, hogy elindíthassam az elidegenítési folyamatot?
    Ahogy írták ez már nem 40e Ft. Viszont, ha a másik fél nem fizeti be, akkor azzal lemond a domain nevéről. Amúgy van más út is. Pl, ha nem stimmelnek az adatait azzal, amit megadott a domain regisztrációkor. De nem akarok több támpontot adni, mert ezekkel vissza lehet élni.


    Idézet MrWolf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A TT a domainekkel kapcsolatos névválasztási és névhasználati kérdésekben illetékes, a regisztrátorok és azok működésének felügyelete az ISZT feladata (lenne). Szomorú, hogy nekik az ilyen magatartás teljesen rendben van.
    Ne haragudj, de nem bírom.
    Tudom utálni fogtok érte, de meg kell védenem az ISZT -t.

    Az eseted minden részletét ismerem. A port meg nagyon a bögyömben van, szóval nyugodtan viselem, ha szapulod. DE!!
    Ez az ISZT elleni keresztes hadjárat félrevezető

    Nem az történt, hogy a regisztrátor lenyúlta a domain neved. Az történt, hogy az ott ülő 1.0 IQ ügyintéző visszaigazolta neked, miközben a domain még nem volt regisztrálható.
    Majd hallgattak. A belső rendszerükben pedig valaki korábban rögzítette a szabaduló domain elkapást ugyan arra a domain névre, amire Te is. (véletlenül vagy sem, ez az Ő alkalmazottjuk volt)

    A szabaduló domain elkapása nem domain regisztráció. Nem az ISZT felelőssége.

    Semmilyen szerződést nem kötöttél a domain név regisztrációjára. Az ügyintéző igazolt vissza automatán egy rendelési igényt. Ez bárhol előfordulhat, ahol hozzá nem értők ülnek. Eddig ez sima emberi mulasztás vagy hanyagság

    Viszont az igényed eleve semmis, mert a domain foglalt volt az igénylés pillanatában és az is maradt még jópár napig.
    Persze a port dönthetett volna úgy is, hogy neked adja, ha már a másikat is magának szerezte meg. Nem akarta, mert te a regisztrációs áron akartad a domaint, ő meg keresni akart rajta (gondolom én).

    DE akár eleve elküldhetek egy előre kitöltött lapot minden regisztrátornak a szabaduló domain nevekről, majd perelem azt, aki elkapta végül, de nem a nevemre. Ha nem rólad lenne szó, akkor simán lehetne ezt a hozzáállást is feltételezni. Érted ezt az álláspontot is?

    A tájékoztatásból a port egyes. De lopás nem történt.

    Ha nálunk adod be így a domain igényt, akkor szólunk, hogy a domain nem szabad, add le az igényt a szabadulás után vagy regisztrálj a domain elkapás szolgáltatásra.
    Ezért is nem szeretjük, ha valaki e-mailben kér domain regisztrációt. Adja le online. Ha nem tudja, az azért van, mert nem lehet.

    DE még egyszer. A szabaduló domain név megszerzése= nem domain regisztráció!


    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hát KKV-ként nem fogok 100.000 forintot fizetni, nem is értem, miért kellene. Itt megint az érvényesül, ha van pénzed, akkor igazad van, ha nincs, akkor fogd be a pof.d. Természetesen van 100.000 forintom, de nem látom jogosnak, hogy kifizessem egy olyan testületnek, amelyet nem én választottam és nincs is beleszólásom az áraiba. Ennyi erővel miért nem kérnek 3 milliót, azt is megtehetnék, nem?
    Nem kell, csak ha meg akarsz támadni egy régóta regelt domain nevet.
    És igen, akinek pénze van az sokmindent megtehet. Akinek hatalma van, az pedig mindent megtehet. Vagyis szerezz hatalmat


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  8. #58
    Mindig van lejjebb Wirg logója
    Csatlakozott
    08-06-04
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.988
    Begyűjtött 413 köszönetet
    215 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ne haragudj, de nem bírom.
    Tudom utálni fogtok érte, de meg kell védenem az ISZT -t.
    Belülről nyilván más a nézőpontja egy ilyen ügynek, de mivel én is voltam már belül meg kívül is, ezért annyit had jegyezzek meg, hogy könnyű stockholm szindrómás jeleket produkálni ha sokáig belülről nézed ezt a folyamatot. Azt állítani hogy a "szabaduló domain név megszerzése= nem domain regisztráció!" annyira távoli és annyira jogi csűrés-csavarás az ügyfél szemszögéből hogy kár is belemenni, mert szerintem is védhetetlen álláspont.



  9. #59
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    14-08-26
    Hozzászólás
    167
    Begyűjtött 97 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Nem haragszom, de szerintem nem ismered teljesen a történetet.

    "Semmilyen szerződést nem kötöttél a domain név regisztrációjára. Az ügyintéző igazolt vissza automatán egy rendelési igényt. Ez bárhol előfordulhat, ahol hozzá nem értők ülnek. Eddig ez sima emberi mulasztás vagy hanyagság"

    Ebben nagyon tévedsz. Nem automata visszaigazolást kaptam, hanem egyedi, személyre szabott emailt (amit amúgy láthattál is volna, ha megnézed amiket átküldtem neked). Az email-t a bíróság is elfogadja hivatalos levélnek, így ezzel ekkor bármennyire is hangoztatod az ellenkezőjét, egy szerződés jött létre, aminek tárgya, a szóban forgó domain részemre történő regisztrálása volt. Ezt aztán Regisztrátor megszegte, majd saját névre próbálta venni a domaint. Teljesen irreleváns, hogy miért, hogy náluk milyen rendszer van és ki hova mit tett be. A leadott, érvényes és visszaigazolt domain megrendelő az egy szerződés.

    Az ISZT feladata az lett volna, hogy felhívja a regisztrátor figyelmét a nyilvánvaló szerződésszegésre. Ehelyett annyit tett, hogy megkérte őket, hogy vizsgálják meg saját magukat. Ne is haragudj, de ez egy vicc. Ahogy itt véded őket, az meg pont olyan, mint mikor bekapcsolom az M1-et...

    Aki ezt az ügyet végigolvasta, úgyis látja a lényeget. Nincsen itt keresztes hadjárat, pusztán a tényeket írtam le, pontosan úgy, ahogyan történtek.

    Apropó, én nem írtam ki eddig sem a cég nevét és az, hogy neked bizalmasan kiadtam az üggyel kapcsolatos információkat, hogy rá tudj látni a kérdésre, nem azt jelenti, hogy jogod van publikusan kiteregetni a részleteket.

    ui.:
    "A szabaduló domain elkapása nem domain regisztráció. Nem az ISZT felelőssége. "
    Amikor felszabadul egy domain, és azt valaki bejegyzi, az éppen olyan domain regisztráció, mint bármely másik. Pont ugyanazoknak a szabályoknak kell megfelelni és pont ugyanúgy vizsgálják a névbejegyzési kérelmet is.


    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azért több a nem elismert, mint az elismert.
    BTW azért sok eset van, amikor tehetetlen vagy és nincs senki, akihez fordulhatnál.

    Ahogy írták ez már nem 40e Ft. Viszont, ha a másik fél nem fizeti be, akkor azzal lemond a domain nevéről. Amúgy van más út is. Pl, ha nem stimmelnek az adatait azzal, amit megadott a domain regisztrációkor. De nem akarok több támpontot adni, mert ezekkel vissza lehet élni.




    Ne haragudj, de nem bírom.
    Tudom utálni fogtok érte, de meg kell védenem az ISZT -t.

    Az eseted minden részletét ismerem. A port meg nagyon a bögyömben van, szóval nyugodtan viselem, ha szapulod. DE!!
    Ez az ISZT elleni keresztes hadjárat félrevezető

    Nem az történt, hogy a regisztrátor lenyúlta a domain neved. Az történt, hogy az ott ülő 1.0 IQ ügyintéző visszaigazolta neked, miközben a domain még nem volt regisztrálható.
    Majd hallgattak. A belső rendszerükben pedig valaki korábban rögzítette a szabaduló domain elkapást ugyan arra a domain névre, amire Te is. (véletlenül vagy sem, ez az Ő alkalmazottjuk volt)

    A szabaduló domain elkapása nem domain regisztráció. Nem az ISZT felelőssége.

    Semmilyen szerződést nem kötöttél a domain név regisztrációjára. Az ügyintéző igazolt vissza automatán egy rendelési igényt. Ez bárhol előfordulhat, ahol hozzá nem értők ülnek. Eddig ez sima emberi mulasztás vagy hanyagság

    Viszont az igényed eleve semmis, mert a domain foglalt volt az igénylés pillanatában és az is maradt még jópár napig.
    Persze a port dönthetett volna úgy is, hogy neked adja, ha már a másikat is magának szerezte meg. Nem akarta, mert te a regisztrációs áron akartad a domaint, ő meg keresni akart rajta (gondolom én).

    DE akár eleve elküldhetek egy előre kitöltött lapot minden regisztrátornak a szabaduló domain nevekről, majd perelem azt, aki elkapta végül, de nem a nevemre. Ha nem rólad lenne szó, akkor simán lehetne ezt a hozzáállást is feltételezni. Érted ezt az álláspontot is?

    A tájékoztatásból a port egyes. De lopás nem történt.

    Ha nálunk adod be így a domain igényt, akkor szólunk, hogy a domain nem szabad, add le az igényt a szabadulás után vagy regisztrálj a domain elkapás szolgáltatásra.
    Ezért is nem szeretjük, ha valaki e-mailben kér domain regisztrációt. Adja le online. Ha nem tudja, az azért van, mert nem lehet.

    DE még egyszer. A szabaduló domain név megszerzése= nem domain regisztráció!




    Nem kell, csak ha meg akarsz támadni egy régóta regelt domain nevet.
    És igen, akinek pénze van az sokmindent megtehet. Akinek hatalma van, az pedig mindent megtehet. Vagyis szerezz hatalmat



    Utoljára módosítva: MrWolf által : 2016-06-09 15:26

  10. #60
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Visszaélés: a Domain regisztrátor magának regisztrálta a domaint

    Idézet MrWolf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem haragszom, de szerintem nem ismered teljesen a történetet.

    "Semmilyen szerződést nem kötöttél a domain név regisztrációjára. Az ügyintéző igazolt vissza automatán egy rendelési igényt. Ez bárhol előfordulhat, ahol hozzá nem értők ülnek. Eddig ez sima emberi mulasztás vagy hanyagság"

    Ebben nagyon tévedsz. Nem automata visszaigazolást kaptam, hanem egyedi, személyre szabott emailt (amit amúgy láthattál is volna, ha megnézed amiket átküldtem neked). Az email-t a bíróság is elfogadja hivatalos levélnek, így ezzel ekkor bármennyire is hangoztatod az ellenkezőjét, egy szerződés jött létre, aminek tárgya, a szóban forgó domain részemre történő regisztrálása volt. Ezt aztán Regisztrátor megszegte, majd saját névre próbálta venni a domaint. Teljesen irreleváns, hogy miért, hogy náluk milyen rendszer van és ki hova mit tett be. A leadott, érvényes és visszaigazolt domain megrendelő az egy szerződés.

    Az ISZT feladata az lett volna, hogy felhívja a regisztrátor figyelmét a nyilvánvaló szerződésszegésre. Ehelyett annyit tett, hogy megkérte őket, hogy vizsgálják meg saját magukat. Ne is haragudj, de ez egy vicc. Ahogy itt véded őket, az meg pont olyan, mint mikor bekapcsolom az M1-et...

    Aki ezt az ügyet végigolvasta, úgyis látja a lényeget. Nincsen itt keresztes hadjárat, pusztán a tényeket írtam le, pontosan úgy, ahogyan történtek.

    Apropó, én nem írtam ki eddig sem a cég nevét és az, hogy neked bizalmasan kiadtam az üggyel kapcsolatos információkat, hogy rá tudj látni a kérdésre, nem azt jelenti, hogy jogod van publikusan kiteregetni a részleteket.

    ui.:
    "A szabaduló domain elkapása nem domain regisztráció. Nem az ISZT felelőssége. "
    Amikor felszabadul egy domain, és azt valaki bejegyzi, az éppen olyan domain regisztráció, mint bármely másik. Pont ugyanazoknak a szabályoknak kell megfelelni és pont ugyanúgy vizsgálják a névbejegyzési kérelmet is.
    Megkaptad a domaint, nem tudom miért rágjuk tovább a témát, de legyen..

    Elolvastam a leveleket és mindent, amit átküldtél. Sőt utána is néztem mindennek és tanácsot is adtam. Mindezt a saját szabadidőmben, így a zárójeles megjegyzésed elég bántónak tartom.
    A további részből is süt, hogy megharagudtál és vissza akarsz vágni.

    Valójában az történt, hogy te kitöltöttél egy szerződést, scannelve elküldted. Mivel nem írta alá senki más rajtad kívül, így az nem igazán szerződés. Ha azt gondolod az, akkor csak magadnak ártasz hosszútávon. Persze gondolhatod azt is, hogy mindent jól csináltál és tanulhatsz is az esetből. A döntés a tied.

    Amikor felszabadul egy domain név, akkor szabadon regisztrálható. Ha még nem szabadult fel, akkor nem. A szabadulás előtt töltötted az igénylő papírt. Így semmilyen szerződés nem jött létre.
    Az ISZT jogilag teljesen helyesen járt el.

    Lehet, hogy a domain regisztrátor cég a gonosz, lehet te vagy az. Az adatokból ez nem egyértelmű egy 3. félnek.

    Elég nagy baj lenne, ha az ISZT minden ilyen esetben elvenné kapásból a domaint. Hiszen elég lenne minden regisztrátornak küldenem egy igénylőlapot e-mailben és megszerezhetném jogilag az összes szabaduló domaint, ha valaki visszaírná, hogy a levelem megérkezett.

    Ha egy domain 2016.06.12 szabadul, akkor hiába adsz le igényt előtte. Ha 2016.06.13. -án adod le és szabad, akkor az igénylésed jogos. Jövőbeni időpontra nem lehet domain regisztrációs szerződést kötni. Ha nincs szerződés, nem illetékes az ISZT.

    Ettől még lehetsz sértett és megbántott is. Teljesen jogos.

    Tanulni viszont csak úgy lehet az esetből, ha minden részlet ismert. Mert elsőre sokan azt gondolhatják, hogy a regisztrátorok lenyúlják a domain neveket. Hogy te kitaláltál egy domaint és hirtelen ugyan azt a domaint regisztrálta a regisztrátor magának. Mert nem ez történt.



Oldal: 6 / 7 ElsőElső ... 4567 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •