Oldal: 2 / 3 ElsőElső 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (21) összesen

Téma: Belső linkek száma, címkék

  1. #11
    Bölcs Harder logója
    Csatlakozott
    07-05-05
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.874
    Begyűjtött 169 köszönetet
    110 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Domain Authority, Page Authority, MozRank, MozTrust

    Idézet FabianGabor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezt hívják éppen webszemétnek vagy spamnak, mikor címke oldalak jelennek meg. Semmi keresnivalójuk a találati listában szerintem. A felhasználó nem gyűjtőoldalakat keres, hanem tartalmat általában. Az pedig egyetlen cikk.
    Szerintem óriási tévedés amit írsz. Már ott kezdődik, hogy ezek nem hasznos tartalmak (pedig de, lehetnek azok) aztán pedig abban, hogy userek 1db cikket keresnének.

    A userek sokkal inkább megoldást, válaszokat keresnek a neten, információt gyűjtenek stb... Ha pl. azt ütöd be, hogy nyakkendő kötés, akkor sem biztos hogy kimondottan 1 fajta nyakkendő kötési technikára keresel, sokkal valószínűbb, hogy a többi is érdekel.

    A magam példájából kiindulva, a témákat és a címkéket úgy szerveztem meg az egyik lapomon, hogy ne legyen azonosság közöttük. A címkék olyan fontosabb kulcsszavak, melyekre keresnek a látogatók. Pl. a Wordpress (címke), ami a CMS témában található meg.
    Ha arra keres vki, hogy "Wordpress" és hozzám kerül, szeretném ha címke oldalra kerülne, nem 1db cikkhez. A cimke oldalon ott van minden olyan bejegyzésem, melyet a wp-hez írtam, szerintem a számára ez a leghasznosabb találat amire a SERP-ből jöhet.

    A különböző "cimke" oldalakra nálam napi több mint 1000 unique user jön keresőből, a bounce rate pedig 35-36% között mozog. Ezt elég jónak tartom és megerősít abban, hogy a userek hasznosnak találják a címke oldalakat.



  2. #12
    Szerkesztő FabianGabor logója
    Csatlakozott
    10-11-21
    Hely
    Kolozsvár
    Hozzászólás
    214
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Domain Authority, Page Authority, MozRank, MozTrust

    Kezdel meggyőzni Viszont nagyon sok fölöslegesen telecímkézett oldalt láttam, ami nem feltétlenül releváns, hasznos, hanem inkább manipulálásra használt. Kíváncsi vagyok a visszafordulási arányukra.

    Abban egyetértek, hogy 3-5 címke, de lehetőleg nem több, mint 10 hasznos lehet. Viszont mindenképpen meg kéne oldani, hogy ne legyen duplikált a tartalom. Ezt nem igazán tudom, hogy lehetne megoldani keresőbarát módon, hogy meg is jelenjen a találati listában az adott keresési címkére, de ne is vinnyogjon a Google, hogy hoppá, hoppá!

    Ugyebár a noindex eleve rossz döntés, így teljesen kizárhatjuk magunkat, a canonical jobb megoldás lenne, viszont nagy esély van arra, hogy a Google úgy dönt ebben az esetben, hogy nem a címke oldalt jeleníti meg.



  3. #13
    hálószemész Kolos Tibor logója
    Csatlakozott
    08-04-07
    Hely
    Létavértes
    Hozzászólás
    389
    Begyűjtött 3 köszönetet
    3 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    Megfelelő, felhasználóbarát kategóriák illetve címkék kialakítása nagyon fontos lenne.
    harder szép példát írt lentebb arról, hogy ez mekkora hasznot jelenthet egy weboldal számára!

    Ugyanakkor sajnos többnyire a címkekészlet kialakítása félvállról kezelt dolog. Sőt, még a kategóriarendszeré sincs helyén kezelve.
    Tipikus hiba, amikor
    - a címkék és a kategóriák keverednek,
    - egy-egy kategóriában nincs, vagy csak 1-2 elem van
    - olyan kategóriákat alakítottunk ki, amikbe nem illeszthetők bele egyértelműen a bejegyzések.
    A címkék használata egyébként nem kötelező! Csak akkor kéne használni, ha a kategóriáktól eltérő szempontok szerint is lehet osztályozni az egyes elemeket.
    A kategóriák számát a várható tartalom mennyiséghez kellene szabni, és aztán a tartalom gyarapodása után néha utánaigazítani. A címkéket sem árt néha átnézni: mivel ezek gyakran rögtönzésszerűen kerülnek felvételre. Egy idő után törvényszerű a redundancia: azaz a címkék között feltűnnek ugyanazt jelentő egyes- és többesszámú alakok csakúgy, mint egybe és külön írt szóösszetételek. Ezeket illene időnként kibogozni - annak figyelembe vételével, hogy melyik is a keresettebb kulcsszó variáció.



  4. #14
    system g-easy logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    n/a
    Hozzászólás
    4.311
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    Értem, hogy mit akarsz ezzel mondani, csak ez már szerintem kicsit "túlcsordul". Évekre előre történő "tartalom tervezést" feltételez, amit senki sem várhat el (híroldal esetében különösen macerás).

    Vagy egészen tág kategóriák (pl. index: belföld külföld tech stb) és ezen belül az aktuális hírnek rá jellemző címke, ahogy csinálják.

    Vagy sok száz kategória címke nélkül. Szerintem az első verzió sokkal járhatóbb.



  5. #15
    Bölcs DaveeD logója
    Csatlakozott
    09-07-23
    Hely
    Göd
    Hozzászólás
    1.877
    Begyűjtött 4 köszönetet
    4 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    Idézet g-easy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Értem, hogy mit akarsz ezzel mondani, csak ez már szerintem kicsit "túlcsordul". Évekre előre történő "tartalom tervezést" feltételez, amit senki sem várhat el (híroldal esetében különösen macerás).

    Vagy egészen tág kategóriák (pl. index: belföld külföld tech stb) és ezen belül az aktuális hírnek rá jellemző címke, ahogy csinálják.

    Vagy sok száz kategória címke nélkül. Szerintem az első verzió sokkal járhatóbb.
    A sok száz kategóriát nehéz előre kialakítani.
    Én a hir.cc kategóriáinak a kialakítása során voltam vele gondban, és én is inkább a címkék mellett döntöttem, illetve a későbbiekben fogom bővíteni a kategória fát néhány fő + ezek részletes al-kategorizálásával.

    A címkék remekül szerepelnek a találati listán, így nem látom értelmét bármivel is tiltani az indexelésüket, vagy a követésüket. Látogatókat is hoznak szépen, bár én még nem végeztem ilyen mélyreható vizsgálatot, mint harder, de teljes mértékben egyet értek vele. Hasznosak, mind a látogatónak, mind az oldal látogatottságának.

    A hircc-nél azt tervezem, hogy a cimkék alapján fogom kialakítani a bővített kategóriafát idővel, és azokat a címkéket pedig átirányítom a releváns kategóriára. Meglátjuk, hogy hogy fog működni, de szerintem javítani fog a dolgokon.



  6. #16
    Új tag
    Csatlakozott
    11-10-30
    Hozzászólás
    1
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    Szerintem fontosak a címkék. A "híroldalamon" lényegében ezek a menük szerepét is ellátják (A néhány főbb címke kiemelve menünek), valamint ha vki elolvas egy cikket, akkor a benne szereplő címkék alapján tovább mehet a témában.
    Mélységi kutatást nem folytattam, de a keresőben gyakran a címkés oldalt hozza elő egy témában, ami nálam úgy néz ki, hogy az adott témára bejön a cikk címe és az első bekezdés és mondjuk 10 ilyen van egy oldalon, ami szerintem nagyon hasznos az olvasónak, vagy a témában keresőnek.
    Persze tegyük hozzá, hogy itt hasznos tartalmakról beszélek és nem webszemétről. Csak olyan címke van, ami mögött tartalom is van.



  7. #17
    Tag
    Csatlakozott
    11-11-16
    Hozzászólás
    91
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    Átolvastam a topicot, ennek ellenére mégis úgy érzem fel kell tennem a következő kérdéstJól hámoztam ki a hozzászólásaitokból, hogy a belső linkek közel annyit érnek, mint a külső linkek?Vagyis egy jól eltervezett és felépített oldalnál sok belső linkkel, akár ki is hagyhatjuk a linképítést, mégis eredményesek leszünk?Nekünk sokszor előfordul, hogy a blogoknál a címkék jóval előrébb vannak a keresőben, mit a kategóriák vagy a cikkek!Mi lehet ennek az oka?



  8. #18
    Seo-Titán hunprobalazs logója
    Csatlakozott
    10-05-30
    Hely
    Sin City
    Hozzászólás
    2.177
    Begyűjtött 381 köszönetet
    269 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    A tapasztalatod jó, a Google szereti a címkéket, ha megfelelően vannak használva! Ez mit jelent? Hát hogy eszetlenülk nem használod őket, segíted velük a látogatót, azaz csak azokat a címkéket hozod létre, melyekhez több cikket is tudsz kapcsolni, így a releváns cikkek felkínálásával tudod terelni a látogatót a kapcsolódó témák felé!


    Ha linkmarketing kampányra van szükséged, rám számíthatsz!

  9. #19
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    12-09-19
    Hozzászólás
    113
    Begyűjtött 3 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    Átolvastam a topikot, mert most alakítom ki a honlapom belső linkstruktúráját. Sok link mutat a honlapom főoldaláról az aloldalaimra.
    Az lenne a kérdésem, hogy linkelhetem-e az aloldalaimról a főoldalamat annak érdekében, hogy a főoldalam jobb helyezést kapjon. Persze megfelelő tartalmat írnék hozzá, a megfelelő horgonyszövegekkel. Lenne ennek értelme?



  10. #20
    Seo-Titán hunprobalazs logója
    Csatlakozott
    10-05-30
    Hely
    Sin City
    Hozzászólás
    2.177
    Begyűjtött 381 köszönetet
    269 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Belső linkek száma, címkék

    Bizony a megfelelő oldalstruktúra jótékony hatással lehet a helyezésedre, ha megfelelően eszközölöd... Szerintem 3-nál több főoldalra mutató link aloldalról felesleges és erősen manipulatív... Egy a logóról, egy a breadcrumbs-ból, egy pedig esetleg a láblécből, vagy cikkből. megfontolandó ugye azis, hogy az kulcsszavas anchor vagy sem... Manapság jobb talán félmondatokkal linkelni! Remélem segítettem! :-)



  11. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    tombola (2013-12-08)

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •