Próbáltam a keresést használni, de sem a G-n, sem itt nem találtam egy olyan hozzászólást, ami arról szólna, hogy hogyan kell jól "értelmezni" a webanalizátorokat.
Erről van valakinek tapasztalata, vagy egy jó linkje?
Hasonló témák:
Próbáltam a keresést használni, de sem a G-n, sem itt nem találtam egy olyan hozzászólást, ami arról szólna, hogy hogyan kell jól "értelmezni" a webanalizátorokat.
Erről van valakinek tapasztalata, vagy egy jó linkje?
Hasonló témák:
Ez attól függ mire vagy kiváncsi
Hát a kérdés jogos:
Nos szeretném megtudni, hogy mit hogyan kövessek nyomon. Hol van gyenge pontja az oldalnak, vagy hogy egyáltalán mit érdemes figyelni.
Első körben telepíts fel egyet, mondjuk az analytics -et és nézd meg mit látsz...
Honnan jönnek a látogatók, milyen kulcsszavakra, mit néznek meg, mennyi időt töltenek és milyen aloldalakat néznek meg... első körben ebből kellene következtetéseket levonnod a saját oldaladra vonatkozóan.
Később konverziót követhetsz, konverzió/költség arányokat számolhatsz, AdSense bevételeket elemezhetsz, persze csak ha szükség van ilyesmikre, feleslegesen kár túlbonyolítani az életet.
Amiket én figyelek:
- látogatások száma
- hányan jönnek direktbe, hányan Googleból
- milyen kulcsszavakra jönnek Googleból
- átlagos webhelyen eltöltött idő
- visszafordulások aránya
- Térképnézet -> honnan jönnek
- Webhelyfedvény -> hová, milyen arányban klikkelnek
+ melyik a kilépő oldal, ami nem tetszik nekik
A célkonverziónál még érdemes figyelni a konverziós útvonalakat.
Ez azt takarja, hogy weblapod mely oldaláról érkeznek a látogatók a céloldalra, ahol a konverzió végbemegy, és milyen útvonalon jutnak el oda.
Ezzel felfedezhetsz olyan oldalakat, ahonnan a látogatóid egyáltalán nem jutnak el a céloldalakra, és itt tudod javítani az átvezetést, amivel tovább növelheted a konverziódat.
Természetesen ezek elsősorban üzleti célú oldalaknál kellenek.
Könyvjelzők