Oldal: 2 / 7 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (64) összesen

Téma: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

  1. #11
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Az Apródnak van 680 ezer napi látogatója. Mégh a pillanatnyilag nem is nyeresésges, ők a leglátogatottabb magyar oldal, nyilván ezzel hosszabb távon lehet vmit kezdeni.



  2. #12
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Idézet esotanc eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az Apródnak van 680 ezer napi látogatója. Mégh a pillanatnyilag nem is nyeresésges, ők a leglátogatottabb magyar oldal, nyilván ezzel hosszabb távon lehet vmit kezdeni.
    A Twitternek havi 190 millio egyedi latogatoja van es megis veszteseges . Ugyhogy en nem vennek ra merget hogy a nagy latogatottsag ellenere kepesek lesznek nyeresegesse vallni. Foleg hogy ez a nagy latogatottsag nem keves penzbe kerul nekik. Ha nem ragad meg az emberekben az aprod, akkor ahogy a hirdetesi kampanyt visszaveszik, a latogatottsag is vissza fog esni. Ahhoz meg hogy ekkora marketing kiadast fent tudjanak tartani profit mellett, nagyon ki kell valamit talalniuk.


    If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
    Ruby blog
    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
    Respect all, fear none

  3. #13
    Mindig van lejjebb Wirg logója
    Csatlakozott
    08-06-04
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.988
    Begyűjtött 413 köszönetet
    215 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Szerintem jellegénél fogva nem tud egy ilyen oldal nyereséges lenni. A lényeg inkább az hogy a portfólió része legyen és támogassa a tényleges pénzt hozó szájtokat.



  4. #14
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-06-24
    Hozzászólás
    1.272
    Begyűjtött 576 köszönetet
    379 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Alapvetően nem értem az Allegroup taktikáját (mondjuk lehet, hogy ezért nincs milliárdos cégem ugye), de van a vatera. Ami ahogy telik az idő, úgy lesz egyre használhatatlanabb, ráadásul most "megújítják", amivel sikerült 1998 helyett 1996-ot varázsolni az oldalra.

    Emellett van ugye az apród, amibe nem tudom mennyit pénzt vertek bele, de a csapból is az ő (rettentően idegesítő) reklámjaik folynak. De.... minek? Nem látom át, hogy mire jó ennyire felfuttatni egy apróhirdetési portált. Gondolom megvan rá a terv (vagy a vatera körüli elmúlt éves mozgolódásokat elnézve nincs, csak simán azt akarják, hogy övék legyen a leglátogatottabb aprós oldal), de jó tervnek kell lennie, mert egy ilyen oldalból sokféleképp nem lehet pénzt kivenni.

    Idézet Wirg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem jellegénél fogva nem tud egy ilyen oldal nyereséges lenni. A lényeg inkább az hogy a portfólió része legyen és támogassa a tényleges pénzt hozó szájtokat.
    Ezt ennyi pénzből ennél sokkal okosabban is meg lehet valósítani.



  5. #15
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Már a másik apróhirdetős topicon is megírtam, hogy mi a cél: a teljes dominancia. Itt a szemünk előtt néhány multi befektetőcsoport lehengerli a magyar netes kereskedelmet.
    A vatera-grando-teszvesz-arukereso-aprod-lealkudtuk birodalom mind az allegro groupé. Tehát van hagyományos webshopjuk (amiben magával a kereskedelemmel nem is kell foglalkozniuk, megteszik a partnerek! Ők csak egy szerény(?) hasznot tesznek el), van aukciós portáljuk, van árösszehasonlítójuk, van apróhirdetőjük és van kuponos oldaluk. Létezik még ezen kívül másfajta elektronikus értékesítési forma?
    A vatera-grando-teszvesz már egybeolvadt szinte, a felhasználók mindegyiken ugyanúgy működnek. Az a céljuk, hogyha te valamit vásárolni akarsz interneten, akkor bármit is szeretnél, beléjük botolj.
    És nyilván ugyanez a többi multi célja is. Fél éve leírtam, hogy ezt a harcot az expressz nem fogja kibírni, hacsak nem húz elő valami nagyon újat a kalapból. Nem tették, elbuktak.
    Ugyanúgy, ahogy a külföldi elektronikus kereskedelmet uralja az ebay és az amazon, ez alakul nálunk is. Most beleöntenek egy zsák pénzt, félreállítják a konkurenciát és a jövőben esélye sem lesz senkinek kicsiként. Vagy eltapossák, vagy -ha igazán sikeres ötlettel mégis fel tud fejlődni- felvásárolják.
    Gondolom az újonan felvásárolt oldalakat később beépítik a brandbe, egységesítik az ő sajátjukkal, a regisztrált felhasználókat pedig megvásárolták, ezáltal oda terelik, ahova szeretnék.



  6. #16
    Mindig van lejjebb Wirg logója
    Csatlakozott
    08-06-04
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.988
    Begyűjtött 413 köszönetet
    215 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Igen, valóban ez a folyamat játszódik le most. De Te úgy írsz erről mintha ez probléma lenne. Ebben nem tudok egyetérteni, ez színtiszta piaci folyamat ami épp most a koncentrálódás irányába megy. Nincs ezzel semmi baj, nagyon sok más piacon hasonló folyamatok zajlódnak le. És persze vannak olyan piacok ahol ennek éppen az ellenkezője.

    Idézet Lopez eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Már a másik apróhirdetős topicon is megírtam, hogy mi a cél: a teljes dominancia. Itt a szemünk előtt néhány multi befektetőcsoport lehengerli a magyar netes kereskedelmet.
    A vatera-grando-teszvesz-arukereso-aprod-lealkudtuk birodalom mind az allegro groupé. Tehát van hagyományos webshopjuk (amiben magával a kereskedelemmel nem is kell foglalkozniuk, megteszik a partnerek! Ők csak egy szerény(?) hasznot tesznek el), van aukciós portáljuk, van árösszehasonlítójuk, van apróhirdetőjük és van kuponos oldaluk. Létezik még ezen kívül másfajta elektronikus értékesítési forma?
    A vatera-grando-teszvesz már egybeolvadt szinte, a felhasználók mindegyiken ugyanúgy működnek. Az a céljuk, hogyha te valamit vásárolni akarsz interneten, akkor bármit is szeretnél, beléjük botolj.
    És nyilván ugyanez a többi multi célja is. Fél éve leírtam, hogy ezt a harcot az expressz nem fogja kibírni, hacsak nem húz elő valami nagyon újat a kalapból. Nem tették, elbuktak.
    Ugyanúgy, ahogy a külföldi elektronikus kereskedelmet uralja az ebay és az amazon, ez alakul nálunk is. Most beleöntenek egy zsák pénzt, félreállítják a konkurenciát és a jövőben esélye sem lesz senkinek kicsiként. Vagy eltapossák, vagy -ha igazán sikeres ötlettel mégis fel tud fejlődni- felvásárolják.
    Gondolom az újonan felvásárolt oldalakat később beépítik a brandbe, egységesítik az ő sajátjukkal, a regisztrált felhasználókat pedig megvásárolták, ezáltal oda terelik, ahova szeretnék.




  7. #17
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    papíron veszteséges LOL nem a valóságban



  8. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Wirg (2014-03-19)

  9. #18
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    papíron veszteséges LOL nem a valóságban
    Igaz hogy nem latok bele a konyvelesukbe, de szerintem nem csak papiron veszteseges. Eleg komoly hirdetesi kampanyt futtatnak mar joideje, de azt nem latom mibol jonne annyi bevetel hogy ezen kiadasok mellett meg profit is maradjon. De persze tevedhetek.



  10. #19
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Egy ilyen oldal legalább annyira nyereséges tud lenni, mint egy ár-összehasonlító. Tehát meg lehet úgy csinálni, hogy kitermelje a vele való munkát, meg némi reklámköltséget is, stb. Ami zavaros nekem benne (és eddig is az volt), az a már igen régóta futó irreálisan nagy reklám. Ezt már nem tudja kitermelni egy ilyen oldal. Hogy mire gondolok?
    Vegyünk a gugliban egy remek kulcsszót, amire hirdet. Legyen ez a "bútor" (és pluszban akár a kapcsolódó kifejezései). Tudvalévő, hogy általában az AdWords adja a legjobb látogatókat (persze témától függ). Az AdWordsben azokra a szavakra, amire hirdet, kb. 50 és 200 Ft között van egy kattintás. Számoljunk egy 100 Ft-os átlaggal, mivel nagyon sokszor a találatok elején jelenik meg az apród meg a jófogás.
    100 látogató -> 10.000 Ft reklámköltség.
    A probléma azzal van, hogy az esetek döntő többségében olyan kulcsszóra hirdet, ami nem hoz olyan látogatót, aki hirdetést is adna fel. Pl. a fent írt "bútor" kifejezésre (illetve a kifejezések legalább 95-99%-ára) az emberek keresnek (hiszen éppen ezért mentek oda a keresőből). Eladó bútort keres, használt autót keres, kacsaúsztatót keres. Tehát az ilyen látogató nem fog hirdetni nála, nem fog pénzt költeni, nem azért ment oda.
    De tegyük fel, hogy ennek ellenére is minden 20. látogatóját ráveszi arra, hogy hirdetést adjon fel nála. Nyilván itt számolhatunk azzal, hogy ha a jóember már ismeri az oldalt, később is visszajöhet (és akár hirdethet is), tehát mondjuk azt, hogy 100 látogatóból 10 hirdetni fog nála valamikor.
    Ebből a 10 hirdetőből ha 2 használ SMS kiemelést, akkor a marketingesük aznap pezsgőt rendel, és még a takarítónőt is meghívja bulizni. De tegyük fel eléri ezt az arányt.
    2 kiemelés még nagy hirdetőknél sem valószínű, hogy 1000 Ft-nál többet hoz be, de legyünk megint nagylelkűek, hozzon be 2000 Ft-ot.
    Reklámköltség: 10.000 Ft <-> Bevétel: 2.000 Ft Ilyen kulcsszavakra nem éri meg hirdetnie, mert veszteséges.
    És most nem csak hogy nagylelkűek voltunk, hanem az AdWords-öt néztük. (Nem egy akárhány tízmilliós TVreklámot.)

    Mi fog tehát történni? Idővel, amikor kifogy a kerete, már csak azokra a kulcsszavakra hirdet (és ott reklámoz), amelyikből megtérülése is van. A fenti megoldással nem éri meg neki, mert az csak arra jó, hogy kiszorítson másokat. De ha már nem az lesz a cél, hogy "kicsináljuk a vetélytársat", akkor már megéri. (Gondoljunk a céges hirdetőkre mondjuk használt autó vagy ingatlan témában, stb.) Ugyanakkor ez azzal is jár, hogy radikálisan csökkenni fog a látogatószám!
    De megérni megérheti egy ilyen oldalt működtetni.

    Amit nem értek:
    Már lassan 2 éve nyomja a két oldal ezt az orbitális reklámkampányt. Plusz megvettek jópár másik nagy oldalt. Ez iszonyat költséggel járt.
    Tegyük fel, hogy Lopeznek van igaza, és a dominanciára törnek. És tegyük fel, hogy az egyik kifullad, feladja.
    Mit ért el a másik? ... Jóformán semmit.
    Hiszen miután elérte amit akart, ő is abba fogja hagyni az esztelen költekezést. Ergo ahogy fent is írtam, lecsökken a látogatószám.
    Miután felvásárolta a vetélytársakat, jönnek majd újak helyette. Azokat megint megveszi? Meddig fogja bírni?
    Jönni fog majd olyan vetélytárs, aki nem adja el magát, és esetleg lesz új ötlete. És be fog törni a piacra, fel fog zárkózni mellé. Megint kezdi majd a reklámháborút?
    Ebben az esetben hol fog a befektetőknek megtérülni a beleölt pár milliárd Ft??? Szerintem sehol.
    Egyszerűen arra akarok kilyukadni, hogy a neten nincs olyan, hogy valaki hosszú időn át folyamatosan domináns legyen, és hogy ne legyenek vetélytársai.
    Az apróhirdető piacon meg végképp nincs ilyen.
    Hol éri meg most a jófogásnak, hogy bezárja az expresszt? vagy az apródnak, hogy bezárta a slandót meg az olx-et? Sehol.
    Eddig egy kulcsszóra (napi 50-100 látogatót hoz) 3. vagyok. Előttem az expressz.hu, legelöl meg a jófogás.
    Most meg fog szűnni az expressz, én meg feljutok a 2. helyre a jófogás mögé (aki a döntéssel nem nyert látogatót). Mögöttem meg sorakoznak a többiek.
    Nekem ez jó. Vajon a jófogásnak megérte? Kiebrudalta a másik nagyot, de jött helyette újabb.
    És mindig jön újabb. Ahogy anno az expressz után létrejött az apronet, majd később a startapró, onlineapro/topapro, 4 éve a slando meg az olx, meg ahogy 2 éve bejött az aprod.hu meg a jofogas.h, úgy fog jönni majd egy még újabb, akinek éppen akkor lesz új ötlete, éppen akkor lesz pár milliárdja, és megszerzi a (nem is létező) dominanciát.
    De ugyanezt elmondhatjuk az ár-összehasonlítóról vagy az aukciós oldalakról is (bár azok kifutóban vannak szerintem).
    Megszerezte az Alegroup az arukereso.hu-t. Nagyon király. De ott van még az árgép, az olcso.hu, az olcsobbat.hu meg még egy rakás hasonló oldal. Ha ezeket megveszi, megint lesz majd másik, mert üres lesz a piac. Az emberek nem csak egy oldalt használnak hirdetésre, meg amikor terméket keresnek. Itt nincs olyan, hogy dominancia.
    Szóval ebben én nem látom azt, hogy a befektetőknek később megtérülne ez az iszonyatos reklámkampány.

    Ami megint kicsit furcsa nekem, az az, hogy miért nem mennek rá a spec oldalakra? Miért nem vették meg inkább a hasznaltauto.hu-t vagy az ingatlan.com-ot? Részterületeken még talán mindig nagyobb esély van dominanciára, bár szerintem ott sem lehetséges elérni. Hiába piacvezető az ingatlan.com, azért a többi oldal sem piskóta, folyamatosan tolják azok is magukat, és náluk is óriási pénzek mozognak.

    Én személy szerint a megvett oldalakat meghagytam volna a helyükben, nem szüntettem volna meg. Ha van 5-10 oldal gugli találati listájában, az AdWords-ben, és az emberek fejében is, akkor úgy érhetek el esetleg dominanciát, ha azok közül minél több az én portfóliómba tartozik. Ha megveszem az egyiket, majd megszüntetem, azzal csak azt érem el, hogy a helyére kerül valaki más.
    Szóval nekem ez a verseny még a mai napig furcsa.
    (Mindenesetre nagyon jól jön! Kifejezetten támogatom, hogy az aprod.hu vagy a jofogas.hu megvegye az összes apróhirdető oldalt a piacon és zárja be őket egy nagy TUTTO lakattal. Álmaimban szerepel az a pillanat, amikor már csak néhány hirdetőoldal van a piacon. És ezek fele az enyém... )



  11. The Following 2 Users Say Thank You to scs For This Useful Post:

    Gregory Stone (2014-03-19), pooly (2014-03-21)

  12. #20
    cuccos
    Csatlakozott
    11-02-02
    Hely
    Bedő
    Hozzászólás
    1.561
    Begyűjtött 126 köszönetet
    97 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Felvásárolták az Expressz netes oldalát

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy ilyen oldal legalább annyira nyereséges tud lenni, mint egy ár-összehasonlító. Tehát meg lehet úgy csinálni, hogy kitermelje a vele való munkát, meg némi reklámköltséget is, stb. Ami zavaros nekem benne (és eddig is az volt), az a már igen régóta futó irreálisan nagy reklám. Ezt már nem tudja kitermelni egy ilyen oldal. Hogy mire gondolok?
    És nem ismeritek az egész sztorit...
    Mindkét cég nem csak itt vásárol be, és van jelen meg harcol egymással folyamatosan, hanem a környező országokban is. (máshol keményebben nyomják)
    van olyan ország ahol a magyar céggel, és van néhány ahol nem. (ebből a szempontból örülni is kell)

    amit látok:
    - ahol egyik, ott a másik is
    - hasonló mindkettőnek a taktikája reklámszinten
    - 85%ban ugyan olyan profilú oldallal rendelkeznek. (ár összehasonlító-webshop-bemutató-stb)

    Kíváncsi vagyok, hogy a fórumon lakó oldalakhoz kapcsolható benfentes/ek mikor szólalnak meg


    -= Only God Can Judge Me =-

Oldal: 2 / 7 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •