Nagyon érintett vagyok a témában, főleg mobil oldalakat építek tartok karban stb.
Én azt vettem észre, hogy ha egy átlagos oldalról van szó (étterem, optikus, ügyvéd, stb) akkor igen a responsive desing működik.
Viszont ha a fő célközönséged mobilos user (pl játékok, appek, online app, stb ) akkor nem.
Tegyük fel van egy online szolgáltatásod az egyszerűség kedvért legyen egy játék ami mobilon játszható.
Ez a játék le van fejlesztve Java ra, Android ra (browser), Iphone ra valamint Ipadre.
A Java verzió lenne a "Feature Phone" a többi meg "Smart Phone".
Nem tudod megoldani azt hogy ha valaki ara keres, hogy "Sudoku on Android" , "Sudoku on Ipad" akkor meg is jelenjél a listán.
És bónuszba még ott van az Android os Xperia X10 Mini pro a maga 240x320 es felbontásával.
A responsive desing egy darabig működik, de olyan designt kreálni ami jól mutat egy 240x320 as kijelzőn és egy Ipad retinán is nem egy triviális dolog.
Ezért inkább más és más verziókat csinálnak hasonló tartalommal.
Ha egy főleg mobil orientált piacban dolgozol akkor sokkal jobban tudsz teljesíteni ha készítesz 3-4 verziót.
- minimális szinte WAP oldalt Feature Phone-ok nak.
- Android Low res (telefonok)
- Android HiRes (csúcskategóriás telefonok, Tablettek )
- Iphone
- Ipad
Ehez hozza tartozik egy eléggé nehezen kezelhető kombo MobileDetect, Alternate tagek, Canonical tagek hogy minden stimmeljen.
Pl: amikor valaki megoszt egy android.example.org/page et a facebookon és az ismerőse Ipadről meg szeretné nézni akkor Ipad verziót kapja ugyanazzal a tartalommal.
Itt az segítene rengeteget ha G elkezdene Android, IOS, WP, stb user agentekkel dolgozni mert akkor bekerülne minden az indexbe és a user azt kapná amit keres.
Jelenleg Iphone-t használ csak User Agent-ként ami az IOS problémát megoldja de az androidos verziót a büdös életben nem fogja látni ha ugyan azon a URL-en tolsz mindent, és sajnos ezért kell a külön URL linkekkel sitemappel meg az egész kálváriával.
Könyvjelzők