Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (35) összesen

Téma: TV vs Internet

  1. #1
    Bölcs repjegyutazas logója
    Csatlakozott
    11-03-27
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 277 köszönetet
    191 hozzászólásával

    Alapbeállítás TV vs Internet

    Nem vagyok nagy TV rajongó, de azért a Híradó adásaira minden nap fordítok időt (bár néha jobb lett volna, ha azt sem tettem volna, némelyik színvonala már a Kék Fény adásával vetekszik, annyi bűncselekmény van benne.), és néha egy-egy régebbi filmet is szívesen megnézegetek.

    Gondolom ti is észrevettétek, hanem is a kereskedelmi tévékből (RTL Klub, TV2), hanem mondjuk az újságokból, hogy jelenleg a média, többek között a televíziók, éppen utolsó vergődéseiket élik át.

    Állítólag irtózatosan sok veszteséget halmoztak fel (a TV2 2010-ben 2,2 milliárdos hiánnyal zárt), ami egyértelműen betudható a hatalmas költségvetésű műsoroknak, és a reklámozók drasztikus csökkenésének is, amit most létszámleépítésekkel (e hét csütörtökön 92 ember távozott a TV2-től) próbálnak kordában tartani.

    Mindenki láthatja, hogy meddig képesek elmenni a kereskedelmi tévék, ezért ezt nagyon nem is részletezném. Sorra szűnnek meg a licensz műsorok (TV2 - Bajnokok Ligája; RTL Klub - Forma 1), és a nagyobb költségvetésű műsorok se hozzák az elvárt nézettségi adatokat (ÖsszeEsküvők - naponta 300.000 fő környékén).

    "Abban se bízom, hogy a kereskedelmi tévék vergődését kihasználva majd mindenki ezek után a köztévét, és főleg az eszement Maradj talpon! műsort fogja nézni."

    "Nincs se kereskedelmi tévés, sem pedig sales house-os kapcsolatom, de nem lehet nehéz kitalálni, hogy a gazdasági (európai) válság újbóli megjelenésével, a reklámdíjak is nagyarányú csökkenésnek indulhattak."

    A kérdésem az lenne, hogy ti láttok arra reális esélyt, hogy azok a nézők, akik a kereskedelmi tévéktől mostanában elpártoltak(nak), azok valamilyen formában az internet világában csapódjanak le?


    Utoljára módosítva: repjegyutazas által : 2011-11-06 11:23 Oka: ÖsszeEsküvők adat
    On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése

  2. #2
    nil
    nil nem elérhető
    Új tag
    Csatlakozott
    11-07-24
    Hozzászólás
    26
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    Szerintem nem mert ha a kedvenc kereskedelmi adóján nem talál ízlésének megfelelő műsort, akkor a különböző kábeltévék kínálatában fogja azt keresni. Ha ott sem talál magának valót akkor esetleg le ül a net elé, de a mai számtalan kábel tv adó mellett, ezen esetek száma elenyésző. Rengeteg az egy kaptafára készülő műsor, és aki tv b....i az az is marad.
    A környezetemben azt látom, hogy az utóbbi 5 évben sokan rászoktak a netre, de nem a tv műsorok színvonala , hanem a netben rejlő lehetőség vitte oda őket.
    Summázva, szerintem nincs összefüggés.



  3. #3
    Mentor pinkfog logója
    Csatlakozott
    10-06-14
    Hely
    Angelland
    Hozzászólás
    329
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    Szerintem van rá esély, hogy egy részük az internet világában csapódjanak le. Nyilván nem a nagymamik, akik a nyálas sorozatokat nézik. Ha belegondolunk, hogy akár hétvégén is rendszeresen olyan filmeket adnak, amit már hatszázszor láttál, és ha nem akarod csak úgy bámulnia tv-t minden mindegy alapon, akkor bekapcsolod a számítógépet és a neten mindent megtalálsz. Egyre többször veszem észre magamon is, hogy inkább beülök a gép elé, mint csak nézzek ki a fejemből.
    Hírek? A híradóknál sokszor olyan anyagot adnak le, ami már aznap aktualitását veszti számomra, mert már láttam, olvastam a neten. Sőt van olyan is, amit csak másnap adnak le, nekem pedig úgy tűnik mintha egy hete történt volna.
    Jobban át kellene gondolni a műsorstruktúrájukat, mert szerintem sok nézőt veszíthetnek. Főleg, hogy már van okos tv is... (bár ez nem tudom, mit takar pontosan, de gondolom netezni a tv-n).
    Van olyan munkatársam, akinek nincs is tv-je.



  4. #4
    Bölcs Xefande logója
    Csatlakozott
    08-09-30
    Hozzászólás
    1.625
    Begyűjtött 6 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    Én a híradót nézem, de azt is csak az m1-est. Ezt pedig megtehetem online is élőben, és még utólag is. Más nem is nagyon érdekel, filmeket megnézem a moziban.

    Fullos kábel tv csomagom van ennek ellenére csak forma1 kor kapcsolom be a készüléket, meg amikor a munka megköveteli az X-faktoros oldal miatt.

    Szerintem idővel feleslegessé válik a tv és az internetes közvetítések átveszik a helyét.



  5. #5
    Coolfox zsolti logója
    Csatlakozott
    07-05-04
    Hozzászólás
    712
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    A két nagyobb ker tv-t nem csak a net üti, hanem a sok kábel csatorna is és ha így folytatja, akkor az m1 is szépen el fogja vinni a nézőket. Tv2 meg egy vicc, kb nulla nézhető műsorral és 15-20 percenként 5-10 perces reklámokkal. Pont azon filóztam, hogy a két nagy kertv-t már csak a valóságshow fanok nézik, mivel kb minden este ezek mennek. Jah meg a 32x leadott filmek és sorozatok.

    ui:. ma m1-n 21:30-kor Bábel


    Utoljára módosítva: zsolti által : 2011-11-06 15:13
    FoxWeb.hu Weboldal készítés + Keresőoptimalizálás. Mobilbarát honlapok. | SEO Támogató Weboldalak

  6. #6
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    Na de a TV2 és az RTL Klub már két éve tudja, hogy befellegzett nekik, így már csak a maradékot próbálják meg kicsavarni a lehetőségekből. Ezért a sok reklám és az olcsó színvonal.



  7. #7
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    Eközben megújult a tv2.hu weboldala is. Még jó, hogy nem működik a videók beillesztése funkció, azaz az eddigi összes videó, amit más weboldalakba illesztetek, azok sem működnek. Szerintem nem is fog megjavulni...



  8. #8
    Bölcs irokob logója
    Csatlakozott
    11-03-23
    Hely
    Far Far Away
    Hozzászólás
    504
    Begyűjtött 113 köszönetet
    96 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    Eddig mindig szerepelt wp oldalakon, hogy lám, a tv2 honlapja is wordpress motor alatt fut.
    Ha jól látom a megújult weboldal már nem.

    Valóban a tv2 az egyik leggyengébb csatorna. Pedig nem úgy indult...


    Utoljára módosítva: irokob által : 2012-10-06 14:22 Oka: elírás
    Az élet nem habos torta - A medve nem játék

  9. #9
    Képszerkesztő Csurga logója
    Csatlakozott
    10-10-17
    Hely
    Hmvhely
    Hozzászólás
    1.101
    Begyűjtött 317 köszönetet
    206 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    Szerintem a gagyibbnál gagyibb műsorok miatt, és a végletekbe menő külföld-majmolás miatt váltak ezek a csatornák egyszerűen nézhetetlenné.

    A reklámok pedig sokkal hatásosabbak lennének, ha rövidülne a reklámblokk. Egyértelmű miért: a nézők (ahogyan a netes szférában is jellemző) reklámvakok lettek, mivel túlzott a felesleges információáramlás. Kevés reklám van, amire emlékszem, és még ha emlékszem is rá, mivel olyan jól sikeredett (vicces, esetleg művészi, figyelemfelkeltő), akkor sem tudom sokszor visszagondolva épp melyik autómárka volt, vagy melyik bank, melyik élelmiszer. Az agyam élből kiszűri őket, ahogy nyilván másé is, arról nem is szólva, hogy mivel 15-20 perces egy ajánló és reklámblokk, egyszerűen elkapcsolok és semmit nem nézek meg az egészből. A csatornák persze nagyjából egy időben sugározzák ezeket, hogy "hiába" kapcsoljak el, de ez sem működik, hiszen túl nagy a konkurencia és ennek megvan az a hátránya, hogy másik csatornára "landolok" majd.

    Szerintem már régen nem bírnak a reklámok olyan nagy hatásfokkal, mint mondjuk 10-15 évvel ezelőtt. Nem vagyok szakember, de úgy gondolom nem is igazán mérhető, hogy én a kólát most azért vettem-e, mert már 10 éve rombolják az agyamat a kólás reklámokkal, vagy csak mert finom. Márpedig pénzük ebből (reklámozás) van a csatornáknak, nem a sok betelefonálós gagyiságból. Őszintén szólva a kereskedelmi csatornák műsoraihoz automatikusan a "szenny" szót társítom (nem is tudom miért van ez). Amit nézni szoktam, az inkább az ismeretterjesztő csatornák műsorai, de sajnos itt is sok a félrevezetés és pocsék sorozat, minden esetre itt még a marketingpolitika nem csúszott át a 30 perces reklámokba...

    Részemről ha meg akarok nézni egy jó filmet, akkor az internethez fordulok, ha tájékozódni akarok bármilyen témával kapcsolatban, ott az internet. A hírek sok csatornán részrehajlóak minden tekintetben, tehát marad az internet. Ha az időjárást szeretném megtudni, vagy épp egy meccset akarok megnézni, zenét szeretnék hallgatni, szerintetek mit fogok használni? Hát nem a TV csatornákat...

    Gondolom nem vagyok egyedül ezzel.


    "Galaktikus logók, arculat, weboldalak a KKV-számára!"
    stargeckos.com

  10. #10
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: TV vs Internet

    A kólás példa nem jó, mivel azt a reklám, illetve brand miatt vesszük, tudniillik nem finom és nincs tápértéke (egyébként magam nagy kólafogyasztó vagyok, de tényszerű, hogy a kóla egy szirup, s mint ilyen, első kóstolásra nem finom ital). A többi reklám esetében viszont valóban kisebb az ismertség és nem kizárólag szubliminális célja van a hirdetésnek. A gond az, hogy a válság(nak nevezett folyamat) hatására csökkentek a marketingkiadások, így kevesebb lett a hirdető. Erre árengedményekkel reagáltak a kereskedelmi televíziók. A termékek előállítása viszont csak drágul. Tehát olcsóbb termékek vagy hosszabb reklámblokkok kellettek. Mivel az RTL elég komoly pénzügyi támogatást kap, a TV2 külföldi csapjai pedig nem folynak olyan lelkesen, kellemetlen helyzet alakult ki: lépést kell tartani a gyarapodó RTL-birodalommal, miközben a bevételek nem jönnek megfelelően. Nyilván szakmai hibák is lehetnek a dologban, hiszen a TV2 valóban jellegtelen, de alacsony színvonalról nehéz beszélni egy olyan versenyben, ahol az RTL Klub is a legalantasabb, minősíthetetlen vizuális tartalmak felé mozog. A TV2-nél a hírműsor, a Tények erős, de ez is a bulváros, még a törvényi szabályozásnak megfelelő, mégis nagyobb hangsúllyal tálalt bűnügyi összeállításoknak köszönhető.

    A marketingkommunikáció (ezt nevezzük a hétköznapokban reklámnak) ugyanúgy klisékbe fárad bele, mint minden más. Egyetemeken oktatják, hogy elvileg mi működik és mi működött régen, ehhez képest viszont merész és kreatív vállalkozásokból nincsen sok, mivel a junior marketinges ne ugasson bele, a seniornak meg általában a főnökség mond megálljt, miközben mindent szeretnének nagyjából a semmiből (sok sikert kevés pénzből).

    Régen az ismeretterjesztő csatornák jók voltak, de ma ezekben is bulváranyagokat látok, néha megdöbbenek, miket adnak el tudományos vagy éppen ismeretterjesztő címszó alatt. Néha még propagandának is inkább nevezném, mint objektív dokumentumfilmnek.

    Az tény, hogy az internet remek terep, és a tévék már képesek internetes böngészésre, tehát haladunk arrafelé, hogy a web legyen a fő tartalomszolgáltató. Csakhogy az efféle tartalmak előállítása rendkívül drága. A video- és filmgyártás az egyik legköltségesebb tartalomfejlesztési folyamat, jelenleg pedig a weben két véglet van: nevetséges reklámárak (tízforintos kattintások, melyekből a tartalomszolgáltató legfeljebb néhány cikket tud fizetni, de mondjuk egy olcsóbb kétmilliós websét sosem tud összerakni) vagy eltúlzott brandértékek (Index-címlap hatmillióért). Megjegyzem: az Index eddig kétszer ment csődbe. És ehhez még videoújságírás sem kellett (az még mindig kritikán aluli náluk).

    Szóval még gond van azzal, hogy ez profitábilis legyen. Ma egyetlen komolyabb médium sem önfenntartó, ha nem vállal bulvárt. A Blikk összehoz annyit, hogy a tulaj megvegye év végén a Picassóját (kevesen tudják, hogy a magyar Blikk célja ez, s ez a legolvasottabb magyar napilap, emlékeim szerint 150 ezernél is több példányban fogy mindennap), de a Heti válasz vagy akár Népszabadság politikai donációból tud csak működni. Ha a videókat és tévéműsorokat webre akarják vinni, kell hozzá valami nagyon jó reklámmegjelenítési megoldás, mivel másképp fogyasztanak a weben az emberek. Itt nem működne az esti film közben a tízperces reklámblokk, működőképes alternatíva pedig erre még nem volt.

    Másrészt a magyar lakosságnak minimum tíz év kell még ahhoz, hogy ilyen mértékben nethez szokjon. A televíziók nézőinek túlnyomó többsége természetesen nem középkorú fővárosi, jól kereső ember, hanem nyugdíjas, vidéki, sokszor munkanélküli vagy alacsony keresetű személy. Ők adják a tömeget, amely jól mutat a portfólióban, de éppen őket nem tudod átterelni a webes felületre, mert a távirányító használata a maximális megterhelés, amelyre képes.



Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •