-
Analytics
Friss regisztrációval általában nem szerencsés rögtön témát indítani, mindenesetre nem találtam megfelelő helyet, így startolok itt.
A bounce ratel kapcsolatban van több specifikus kérdésem.
Egyrészt mi számít magasnak vagy alacsony értéknek pontosan?
A weboldalam br-je - általában 30 % körül van. Ez elég jó tudom.
Elkezdtem használni forgalom generáló oldalakat (origoclick, kattanjhu). A látogatók száma megugrott, a br. természetesen 70% körülire romlott.
Arra keresem a választ, hogy a rossz br. mennyire befolyásolja a helyezésemet a googli keresőben?
A keresési forrásból érkező oldallátogatók br-je továbbra is jó eredményt mutat.
Számít melyik forrás milyen br értékkel rendelkezik vagy csak a szumma érték? - ez lenne a kulcs kérdésem -
Mi a jobb?: Alacsony látogatottság- jó br. vagy magas látogatottság-magas visszafordulás?
Kelli
-
re: Analytics
Szerintem csak az a bounce rate számít ami keresőből érkező látogatókra vonatkozik. (tehát ha gugliban keres, felmegy az oldaladra, majd másodpercek alatt vissza a találatokhoz). Mit érdekli a gúglit a zorigós kampány? :)
-
re: Analytics
A google rangsorolási tényezőinek egy elég jelentős része foglalkozik a "felhasználói élménnyel", vagyis az adott honlap tartalma mennyire értékes a felhasználóknak. Ezt nem tudja tökéletesen megállapítani az onsite seo vagy a honlapra mutató linkek alapján, ezért a felhasználói szokások figyelésével korrigálja a találati listákat. Ha magas a visszafordulás aránya, az a Google számára azt jelentheti, hogy az adott honlap tartalma nem értékes, nem köti le a látogatókat, inkább máshol keresik a megoldást ugyanarra a problémára (keresési kulcsszóra). A másik jelentős tényező a webhelyen töltött idő lehet, ami hasonló logika szerint működhet.
Ám mivel a Google sem képes ezeket a tényezőket tökéletesen feltérképezni, így óvatosan kócolja a találati listákat a felhasználói szokások miatt.
Szerintem így gondolom. :001_rolleyes:
-
re: Analytics
Köszönöm - folytatom a forgalom generálást, háta jó lesz vmire. :)
-
re: Analytics
Átállítottam a linkeket egy belső oldalra, a visszafordulások aránya (minden forgalom) 1-2%-ra esett vissza az elmúlt 2 hétre vonatkozólag. Nagyon zseniálisnak tartottam magamat de túl jók az eredmények. Mitől van ez igazából?
Nem hiszem, hogy hirtelen mindenki kíváncsi lett a többi tartalomra egyből.
Kelli
-
re: Analytics
Sziasztok,
a bounce rate - lemorzsolódás nekem 90%, de nem egyértelmű, hogy ez mit takar. Az oldalamon mindig adott 1 céloldalra jönnek az emberek (sok-sok oldalam van) releváns keresésre, megkapta az infot és megy tovább. Mit számol lemorzsolódásnak? Ha az adott oldalról rögtön elnavigál backspace-szel vagy ha adott időn belül bezárja az oldalt?
Én úgy gondolom, hogy az oldalaim informatívak mégis 90% a lemorzsolódás.
Példa: ha van egy receptekkel foglalkozó oldal és valaki beírja a keresőbe, hogy "tepertőkrém hogyan" és jön a pl. tepertokrem-hogyan.html-re, majd bezárja miután az infot megkata, akkor ez lemorzsolódás?? Nem tűnik logikusnak de mégis nálam ez a helyzet vagy nem tudom értelmezni az analyticsben a lemorzsolódást.