Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati listát?
Van egy több éves webáruház, amit már sok tekintetben nem felel meg a mai kor követelményeinek és nem lenne gazdaságos a fejlesztése.
Ezért készítettünk egy új webáruházat. Ebbe egyenként feltöltöttük a régiből a termékeket, kb. 1000 termékről van szó, termékenként 5-10 fényképpel.
Ez azt eredményezi, hogy a kettő webáruházban ugyanazok a termékek nevei, leírásai és fényképei.
Ha az új webáruházat a régi webcímére tesszük rá, akkor változnának a termékek és kategóriák webcímei. Mivel sok weboldal hivatkozik rá, illetve a Facebookon is sok termék van megosztva, így ez nem lenne nyerő. Ráadásul a régi webáruház nagyon jó helyen szerepel a Google találati listában is. Azaz a régi webáruházat is megtartanánk, de ez mellet az újat is szeretnénk felfuttatni.
A cégnek már két telephelye is van, mindkét telephelyen az összes termék megvásárolható/megrendelhető, így kézenfekvő lesz az a megoldás, hogy az egyik webáruházat az egyik telephelyhez, a másikat pedig a másikhoz rendeljük hozzá.
Viszont a kettő tartalma azonos, természetesen a kinézete más, az új webáruház sokkal modernebb. Az 1000 termékhez nagyon sok munka lenne új leírást hozzá adni, a termékek jellegéből adódóan is ezt nehéz lenne kivitelezni.
Jelenleg a keresőrobotok felé le van tiltva az új webáruház, így nem jelenik meg sehol. Csak akkor aktiválom, ha biztos nem okozok vele kárt.
Mennyire fogja negatívan befolyásolni ez a keresőoptimalizálást?
Az javít vagy ront a helyzeten, ha a két webáruháznál hivatkozunk egymásra az összes publikus oldalon/aloldalon, hogy a Google lássa, a kettő egybetartozik?
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Létezik erre megoldás: 301-es átirányítások.
Ezzel jelzed a Google felé (is), hogy az URL-ek megváltoztak, azaz az azonos tartalom új URL alatt érhető el. Így a korábbi hivatkozásaid, a hivatkozásokon keresztül érkező forgalmad és a keresési látogatóid is megmenthetők.
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Igen, ezt ismerem, viszont mindkét webáruházat megtartanánk.
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Pedig az a legjobb megoldás, amit lexxx7 is javasolt. A új oldalt élesíteni kell és a régi oldal linkjeit át kell irányítani rá.
Amit kitaláltatok az egyáltalán nem logikus. Dupla meló (2 oldalt kell karbantartanotok teljesen feleslegesen), ráadásul a G-től és kaptok egy szép kis büntit a duplikált tartalom miatt. Ergo nem lesztek előrébb.
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Te jó ég hány megkeresésem volt, aki hasonlóan logikus gondolkodás után tönkre tette a webáruházát!
Röviden: az egyszerű megoldás, ha a az új webáruházad a régi helyére kerül TÖKÉLETESEN AZONOS url szerkezettel, vagy TÖKÉLETES 301-es átirányítással. A hangsúlyozás azért van, mert jó eséllyel ezt nem fogja megvalósítani jól a programozó.
GA, és SC hozzáféréssel kik kell gyűjteni az összes url, ami kap organikus forgalmat és ellenőrizni kell az átirányításokat. (erre van szoftver. HA elszúrjátok 48 óra is elég hogy tartósan romoljanak a helyezések, egy hét pedig szinte garantálja a romlást.
A régi oldal hozza a jó helyezéseket, célszerű ezt feljavítani.
Ha ragaszkodtok a plusz webáruházhoz, akkor persze meg lehet csinálni új domainen, új struktúrával, azonos tartalommal. Jó eséllyel a Google ezt duplikációnak veszi, és az új domain helyezései igen gyengék lesznek, és a régi domain pozíciói nem változnak. Ha gyenge a verseny, akkor az új domain is elérhet tisztességes helyezéseket idővel, részben az új struktúra miatt, részben mert a Google kénytelen felhozni az oldalt egyéb normális találat helyett.
De ez csak tőmondtaokban, én konzultálnák helyettetek egy SEO szakértővel, vagy egy profi programozó csapattal, aki jártas ilyenekben.
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Én is az átirányítást javasoltam volna, de mivel világosan leírtad hogy mind a két webáruházat meg szeretnétek tartani ...
Akkor indítsátok el az új webáruházat is, ez nem fogja negatívan befolyásolni az első webáruház helyezéseit. Kezdjétek el átírni a legfontosabb termékek leírásait (aztán haladjatok a többivel) és idővel egyre több organikus forgalmat fog kapni az új webáruház is.
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Ha nem akartok duplikációt, akkor a második webáruház leírásait tökéletesen újra kell írni. Vagy használjatok egy webáruházat, s kövessétek esőtánc által leírtakat.
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Azért a duplikációtól nem kell annyira félni, mint a tűztől :)
Sok esetben teljesen indokolt a duplikált tartalom (pl. tényleg nincs szükség a világ minden webáruházában a létező összes jancsiszögnek egyedi fotózást és leírást adni); persze ha az egész oldal valaminek az 1:1 másolata, akkor már nagyobb a baj.
Én is a tökéletes URL megfeleltetés / átirányítást javasolnám.
Bónusz, mini-esettanulmányként megemlítem, hogy volt egy (befutott, de pénzt nem hozó) oldalam, ahol úgy döntöttem, hogy nem fáradok ezzel és kb. semennyit változás nem történt. Google gyorsan beindexelte és kész. Fontos oldalnál azért nem csinálnék ilyet :)
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Vittore1982 jól mondta, előtte pedig esőtánc. Ha a termékek azonosak, akkor a leírást és az egyéb sorrendeket kellene módosítani, sőt még a fényképeket is. Nagyon sok helyen találkoztam sajnos egymásról másolgatot tartalmakkal. (Szöveges leírás). A büntetés a G részéről a másolás után várható. Erre nagyon oda kell figyelni.
re: Régi és új webáruházban ugyanaz a tartalom. Hogyan befolyásolja ez a találati lis
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!