Sziasztok!
Találtam egy jó cikket (jó sok vitát fog legalábbis indítani :) ) és rájöttem, hogy keveset beszélünk onsite dolgokról, mert egyértelműnek vesszük. Adok most egy kis áttekintést az alapokról, a hozzászólás végén lévő link fordításával. (Néhány dologba belepiszkáltam)
12 alapötlet weboldalunk belső seozásával kapcsolatban
Az off-site technikák (linképítés, blog kommentelés, közösségi portálok használata stb.) többnyire jól ismertek SEO körökben és sokat is beszélünk róluk. Ne felejtsük el azonban, hogy léteznek a saját weboldalunk felépítésével, kulcsszósűrűségével stb. kapcsolatos, belső, úgynevezett onsite SEO tényezők is.
Mikre érdemes mindenképpen odafigyelni:
1, Meta tagok (Keywords, Description és Robots tag)
A Google a descriptiont használja az oldalad leírására a találatok között így nem csak a helyezésre, de a kattintásra is hatással lesz. Bizonyosodj meg róla, hogy a sitemap.xml folyamatosan elérhető a keresők számára.
2, A Title Tag
Az onsite seo legfontosabb része.
3+4, A tartalom, a szöveg
Ne felejtsük el a kiemeléseket, és az úgynevezett leadeket megtervezni. Az oldal első pár mondata (lead) és a kulcsszavak mennyisége az első sorokban kiemelt fontosságú.
5, A keresőbarát URL
Talán nem kell nagyon kifejtenem, miért fontos, hogy a kulcsszó minél többször és minél jobb helyen legyen benne a domain perjel utáni részében. Artiads foglalta össze remekül itt:
Javasolt:
"domain.hu/kategoria/cikkcim/
domain.hu/cikkcim
domain.hu/kategoria/marka/termekleiras
és a h1 az mindig vagy a cikk címe, termékleírása
és nagyon ügyesen választod meg a longtail kulcsszavas címedet"
6, H1-H6 tag azaz a Címsorok
Amit átláthatóvá teszi az oldalt, jó a usernek. Ami jó a usernek, jó a Googlenek is. Emellett a H1–H6 tag elvileg a tartalmat foglalja össze, egyfajta tartalomjegyzéke a cikkeknek. Ha ebben szerepel a kulcsszó, valószínűleg a szöveg is relevánsabb. Fontos, hogy az oldal címével is megfelelő összhangban legyen!
7, Belső linkelés
Az linkek, amelyek az oldalon belüli közlekedést segítik. Szerencsés, ha a kulcsszót tartalmazzák ezek a linkek, a kezdőoldal minden aloldalról elérhető és a link nem "főoldal" vagy hasonló irreleváns anchorral bír. Természetesen sokkal természetesebbnek hat, ha nem csak és kizárólag a fő kulcsszó szerepel ezekben...
8, Belső linkek URL-je
Javasolt a keresőbarát URL-ek használata.
9, Kimenő linkek szövege
Eleve fontos. hogy kimenő linkeink (dofollow linkek) megfelelő minőségű oldalakra mutassanak, de szintén szerencsés, ha kulcsszavas és mindkét oldalra nézve releváns linkszöveget tartalmaznak. Például, ha te internet marketinggel foglalkozol, egy email marketinges cégre a leghelyesebb így hivatkozni: "Tegye üzletét robotvezérelte üzemmódba és dőljön hátra, amíg az itt ajánlott <hivatkozás>internet marketinges email szoftver</hivatkozás> elvégzi a munka nehezét.
10,IMG Alt Tagok
Minden képnek érdemes ALT tagot adni, ráadásul a kulcsszó használatával. Ha a kép a saját tárhelyeden van, érdemes lényegre törő, kulcsszavas címet is adni neki. Pl 1.jpg helyett rokamanguszta.jpg
11, Kulcsszó sűrűség
Vitatkoznék a szerzővel, aki 8%-ot javasol. Szerintem írjuk bele annyi kulcsszót és olyan sűrűn, amennyi csak a természetesség határainak feszegetésével belefér. A ragozott alakok körül komoly vita van. Személyes véleményem szerint a rövid ragok a szövegtörzsben (pl.: haj-haja) kifejezetten növelik a természetességet, míg a címsorokban a tiszta kulcsszó javasolt (valakitől olvastam, de nem találom). Vigyázat! A Keyword Stuffingot (kulcsszóhalmozás) a G bünteti!
12, HTML kommentek
Szintén vitatkozom a szerzővel, aki szerint a kommentekbe bezsúfolt kulcsszavak sokat számítanak. Régi álláspont, jórészt túlhaladott. Ha izgalmas szavak, miért nem láthatók mindenki számára?
forrás:http://www.searchenginejournal.com/1...-results/5966/