B szolgáltatónál beállítod (vagy megkéred őket a beállításra) az A szolgáltató nameserver-eit (ezt az A szolgáltató meg tudja mondani)... egy kis idő kell az átálláshoz, aztán minden oké...
Printable View
B szolgáltatónál beállítod (vagy megkéred őket a beállításra) az A szolgáltató nameserver-eit (ezt az A szolgáltató meg tudja mondani)... egy kis idő kell az átálláshoz, aztán minden oké...
Szóval a névszervernél van a kutya elásva! Köszönöm
Én a domain IP címet szoktam ráirányítani a tárhely megadott IP-címére. Így a névszere kiszolgálás marad a domain kezelőjénél.
Előnye: A beállítás után 1-2 perc múlva látható az eredmény (nem kell órákat, esetenként 24 órát várni a névszerverek frissülésére)
Hátránya: ha egyszer úgy adódik, hogy a tárhely gazdája gépet cserél, új IP címre kell beállítani a domain nevet (ez még velem sosem fordult elő)
Én is hagynám az eredeti névszervereket. A DNS beállításoknál érdemesebb szerintem is belőni, hogy a tárhelyszolgáltatóra mutasson a domain. Az adatokat el tudod kérni az A szolgáltatótól, a B-nek meg ha jó, van DNS kezelő felülete, ahol be tudod állítgatni egyszerűen.
A Freedom által emlegetett hátrány amúgy nem teljesen így van, mert gép cserélésnél semmi nem történik. Akkor van baj, ha a szolgáltató IP címe változik, de mivel itt fix. IP-kről beszélünk, ez nem következik be (gépcserénél sem). És szerintem az előny sincs meg, ugyan úgy várni kell módosításnál a frissülésre, mert a DNS feloldásnál (amikor a domain alapján keresi a géped, hogy milyen IP címre kell küldeni a kérést) nem a domain szolgáltató névszervereihez megy egyből a kérés, hanem más névszerverekhez, amik cache-ből feloldhatják. A cache meg annyi idő után frissül, amennyit beállítasz a TTL-nek (time to live, tehát meddig "éljen" a cachelt adat a gépeden és a névszerveken). Ha gyors frissülést akarsz, ezt alacsonyra állítod (pl. 600, az 600 másodperc, 10 perc)
Szerintem az előny: a domaineket ott kezeled, ahol vetted, függetlenül a tárhelytől. És ha tárhelyet cserélsz (más szolgáltatóhoz mész), akkor nem kell sokat variálnod, csak a DNS-ben egy IP címet írsz át, nem kell szórakozni a névszerverekkel. Hátrány: nincs, szerintem. :)
+1, ha névszervereket váltanál, akkor a SOA rekord miatt 1 vagy 2 hét lenne az átállás. Így egy óra alatt meglehet.
Plusz ötlet: a művelet után állítsd vissza magasabbra a TTL-t, mert nem véletlenül van az kitalálva. Megspórolhatod azt a 37Kb adatforgalmat, amit a fejléc lecsökkenése eredményez és gyorsíthatod a lapok betöltését.
Ha csak az IP címet irányítod át, akkor a másik hátránya, hogy nem tudod kezelni a levelezést. Általában a tárhelyhez adnak e-mail kvótát is.
Tehát jobb, ha minden recordot átirányíttatsz a megadott ip címre.
A record, MX record (levelezés) ezek a legfontosabbak.
Domain névnél két dolgot vegyél figyelembe. Rövid és könnyen megjegyezhető legyen. Gondold át, hogy mi az amire rákereshetnek az emberek a google keresőben?
1. dolog:
Ez a brand domain név. Vagy márkanév, cégnév, fantázianév stbIdézet:
Rövid és könnyen megjegyezhető legyen.
2. dolog:
Ez pedig a keresőbarát domain név, ami egy fontos kulcsszódIdézet:
Gondold át, hogy mi az amire rákereshetnek az emberek a google keresőben?
Választanod nem kell. Sok esetben célszerű mindkettőt megvenni. A domain a legolcsóbb marketing eszköz
Hello!
Valaki tudna segiteni? Új vagyok a témában. A godaddy hogyan működik? Regisztrálok egy domaint amit éppen kitaláltam es nincs. Utana ha valakinek kell jelentkezik ajánlattal? Vagy megkell adni h mennyit kérek? Vagy aukcióra rakni? Van valami mas teendő a domain regisztrálás utan?
Köszönöm
A Godaddy egy domain regisztrátor és úgy működik, hogy beírod a domaint, ellenőrzi és ha szabad, akkor megvásárolhatod.
A megvett domain nevedet aztán felkínálhatod megvételre másoknak. Ez nem kötelező csak egy lehetőség.
Vannak fixáras aukciók és vannak liciten alapulók. Nem csak a Godaddyhez töltheted fel, hanem van jópár ilyen domain aukciós oldal pl a sedo.
A domain nevedet akkor fogják mások megvenni, ha látnak benne fantáziát. Az aukcióra kínált domain neveknek szerintem a 90%-át senki sem veszi meg.